صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و نه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و نه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خبر

رکوردشکنی کین در شب اول لیگ قهرمانان
ماشین گلزنی توقف‌ناپذیر باواریا
در شب نخست لیگ قهرمانان اروپا، برتری ۹بر۲ بایرن مونیخ مقابل دیناموزاگرب بیش از سایر مسابقات توجهات را به خود جلب کرد. این بازی، پس از دیدار دورتموند و لژیا ‌ورشو در سال ۲۰۱۷ که ۱۲ گل را به خود دیده بود، دومین مسابقه پرگل تاریخ لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت و بایرن مونیخ در این مسابقه به اولین تیم تاریخ مسابقات تبدیل شد که در یک مسابقه، ۹ بار دروازه تیم رقیب را باز می‌کند. چهار گل از ۹ گل تیم کمپانی در این بازی، توسط هری کین به ثمر رسید تا او با عبور از وین رونی، با ۳۳ گل به بهترین گلزن انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود.
برنده کفش طلای سال گذشته فوتبال اروپا که حال به رکورد فوق‌العاده ۵۳ گل در ۵۰ مسابقه برای بایرن رسیده، به اولین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد که در یک مسابقه، سه بار از روی نقطه پنالتی گلزنی می‌کند. او همچنین پس از ماریو گومز، سرژ گنابری و رابرت لواندوفسکی، چهارمین بازیکن بایرن در تاریخ شد که موفق به ثبت چهار گل در یک مسابقه از لیگ قهرمانان اروپا می‌شود تا به خوبی برای سایر مدعیان این فصل بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان اروپا خط و نشان بکشد.


اخراج پس از شروع کابوس‌وار
ده‌روسی ناجی جالوروسی نبود
پس از اینکه ژوزه مورینیو با وجود صعود به دو فینال اروپایی متوالی از هدایت رم برکنار شد، اسطوره این باشگاه یعنی دنیله ده‌روسی پس از یک دوره ناموفق روی نیمکت اسپال هدایت رم را برعهده گرفت. ده‌روسی که با تفکر هجومی‌تر نسبت به مورینیو نتایج بهتری در فصل گذشته گرفت، چالش بزرگی در پیاده کردن ایده‌های تازه خود در شروع این فصل داشت و با وجود نقل و انتقالات نسبتاً موفق پس از جذب آرتم دوبویک و ماندن پائولو دیبالا، در چهار بازی تنها سه امتیاز کسب کرد؛ سه امتیازی که در نهایت، منجر به اخراج زودهنگام ده‌روسی از نیمکت رم و پایان کار این اسطوره با نتایج ضعیف روی نیمکت گرگ‌ها شد.
ده‌روسی در ۳۰ مسابقه روی نیمکت رم، با ۱۴ برد، ۹ تساوی و ۷ شکست به کار خود پایان داد و این موضوع بار دیگر این تفکر را در ذهن هواداران فوتبال ایجاد کرد که اخراج مورینیو در میانه فصل قبل، تصمیم درستی نبوده و مدیران رم، می‌توانستند فرصت بیشتری به آقای خاص پس از حضور در دو فینال متوالی بدهند. البته که مورینیو، فصل گذشته در لیگ نتایج ضعیفی کسب کرد و تصمیم اخراج او، پس از شکست مقابل رقیب دیرینه یعنی لاتزیو در جام حذفی اعلام شد اما ده‌روسی هم در مهم‌ترین مقاطع هدایت رم، نتوانست شروع خوب خود روی نیمکت این تیم را تکرار کند.
به گفته رسانه‌های معتبر ایتالیایی، ایوان یوریچ کروات که سابقه هدایت تورینو را دارد، گزینه اصلی رم برای جانشینی ده‌روسی است. نمایش‌های موفق آتالانتا زیر نظر جیان پیرو گاسپرینی، باعث شده تا مدیران رم به فکر استخدام یک مربی با توانایی برقراری ارتباط و رشد بازیکنان جوان و تفکر هجومی باشند و یوریچ، با توجه به خصوصیات مشابه با گاسپرینی گزینه اول رم برای جایگزینی ده‌روسی است. همچنین نام‌هایی چون فرانک لمپارد و ادین ترزیچ نیز برای هدایت رم مطرح شده‌اند اما بیشترین شانس برای نشستن روی نیمکت رم در ادامه فصل را ایوان یوریچ دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی