صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و نه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و نه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اتلتیکومادرید میزبان لایپزیگ

مصاف مربی‌های عزیزکرده!

دیگو سیمئونه دوازدهمین فصل لیگ قهرمانان با اتلتیکومادرید را امشب آغاز می‌کند وقتی در پایتخت اسپانیا با لایپزیگ روبه‌رو می‌شود. دو تیم شروع خوبی در لیگ داشته‌اند و هر دو مربی در تابستان مورد حمایت باشگاه‌های خود قرار گرفته‌اند.
شایعاتی درباره رفتن مربی آرژانتینی از اتلتیکو مطرح شده بود اما هیأت مدیره باشگاه با خریدهای پرسر و صدا از او حمایت کرد و نتیجه آن کسب امتیازات در زمین بوده. اتلتیکو از پنج بازی اول فصل که در آنها بازی‌های سخت با اتلتیک بیلبائو، ویارئال و خیرونا بوده، 11 امتیاز گرفته-مثل رئال مادرید و ویارئال- و در رده دوم پشت سر بارسلونا قرار دارد. همچنین آنها یک رکورد خانگی فوق‌العاده دارند، فصل قبل تنها تیمی بودند که تمام بازی‌های خانگی‌شان را در لیگ قهرمانان بردند، پنج برد از پنج بازی. دیدار با تیمی آلمانی فرصت خوبی برای ادامه این روند مثبت است چون در قرن بیست و یکم از 12 بازی خانگی با تیم‌های آلمانی هشت برد و چهار تساوی به دست آورده‌اند، در ادامه مرحله لیگ باید با لورکوزن روبه‌رو شوند.
اتلتیکو همچنین امیدوار است فرمت جدید لیگ قهرمانان به ناکامی‌های اخیرش پایان دهد، این تیم بعد از سال‌های 2017-2014 که دو بار به فینال و یک بار به نیمه نهایی رسیدند، نتوانسته از یک چهارم نهایی عبور کند.
حریف امشب یکی از آن تیم‌هایی است که اتلتیکو را ناکام گذاشته،  لایپزیگ در یک چهارم نهایی 2 بر یک اتلتیکو را برد. آن بهترین عملکرد لایپزیگ در لیگ قهرمانان بود و پنج حضور دیگرشان به حذف از مرحله گروهی یا یک هشتم نهایی انجامیده است. تیم مارکو رز در لیگ قهرمانان این فصل کار سختی دارد، آنها با یوونتوس و اینترمیلان برای اولین بار دیدار می‌کنند و میزبان لیورپول خواهند بود، اسپورتینگ لیسبون و استون ویلا هم رقبای دیگر هستند. لایپزیگ اما خود حریف آسانی نیست، آنها از سه بازی بوندس لیگا هفت امتیاز گرفته‌اند از جمله بازگشت فوق‌العاده مقابل لورکوزن که به نخستین باخت مدافع عنوان قهرمانی در 18 ماه گذشته انجامید. تعطیلات بازی‌های ملی روند تیم را به هم زد و بعد از تبدیل باخت 2 بر صفر مقابل لورکوزن به پیروزی، در خانه برابر اونیون برلین بدون گل مساوی شدند.
جستجو
آرشیو تاریخی