صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و نه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و نه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

جو ترسناک دی کوییپ، برگ برنده فاینورد

ماجراجویی اروپایی لورکوزن

بایرلورکوزن بعد از فصل رؤیایی قبل به دنبال خودنمایی در لیگ قهرمانان است و کارش را امشب در روتردام آغاز می‌کند. تیم شکست‌ناپذیر فصل قبل فوتبال آلمان در جو سنگین و پرشور دی کوییپ با نایب قهرمان لیگ هلند روبه‌رو می‌شود.
فاینورد که در سال 2023 برای شانزدهمین بار قهرمان هلند شد، فصل قبل به دومی پشت سر پی اس وی آیندهوون اکتفا کرد. باشگاه با قهرمانی جام حذفی تا حدی تسلی گرفت اما مربی قهرمان، آرنه اسلوت راهی لیورپول شد و مربی اسپارتا پراگ، برایان پریشکه را آوردند. مربی دانمارکی تا اینجای فصل از چهار بازی لیگ یک برد به دست آورده‌اند تا جایی که با یک بازی کمتر نسبت به پی اس وی صدرنشین 9 امتیاز از این تیم کمتر دارند.
حالا فاینورد که برای نخستین بار بعد از سال 2002 دو بار پیاپی به لیگ قهرمانان آمده می‌خواهد نخستین صعود به مرحله حذفی را جشن بگیرد با آنکه در سال 1970 قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شده. این تیم فصل قبل در گروه خود سوم شد و در پلی‌آف لیگ اروپا در ضربات پنالتی به رم باخت، این سومین ناکامی پیاپی آنها مقابل رم بود از جمله باخت در فینال دوره اول برگزاری کنفرانس لیگ اروپا. با توجه به بازی‌های سخت پیش رو، خوشحالند که کارشان را در دی کوییپ شروع می‌کنند، از 18 بازی قبلی اروپایی در این ورزشگاه تنها یکی را باخته و 14 بار برنده شده‌اند.
ناکامی فصل قبل بایرلورکوزن در فینال لیگ اروپا اجازه نداد یک جام اروپایی دیگر بعد از جام یوفای 1988 به دست آورند. آن سال، در دور سوم فاینورد را از پیش رو برداشتند که تنها دیدار رسمی دو تیم تا امروز است. تیم ژابی آلونسو که با بازگشت‌های رؤیایی‌اش در آلمان و اروپا مشهور شده بود، در 53 بازی فصل قبل تنها یک شکست داشت و 43 تا را برد.
آنها دو سال قبل هم در لیگ قهرمانان بودند که در گروه خود سوم شدند و تا نیمه نهایی لیگ اروپا پیش رفتند که مغلوب رم شدند. باخت در المپیکو، تنها شکست لورکوزن در 11 بازی آخر اروپایی‌اش در خانه رقبا بوده و در این مدت هفت برد به دست آورده‌اند. اگرچه در این فصل مقابل لایپزیگ روند شکست‌ناپذیری داخلی لورکوزن قطع شد اما امیدوارند برای نخستین بار بعد از سال 2017 به مرحله حذفی لیگ قهرمانان بروند.
جستجو
آرشیو تاریخی