آشتیانی: میلاد و اورونوف نقطه قوت پرسپولیس هستند

هافبکی می‌خواهیم که کل زمین را پوشش دهد

ناصر قراگزلو
روزنامه‌نگار

 اردلان آشتیانی بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است هنوز زمان مناسبی برای قضاوت تیم‌ها خصوصاً در مورد تیم قهرمان لیگ نیست و پیش‌بینی در این خصوص را منوط به زمان بیشتری می‌داند.

سپاهان از هر چهار بازی امتیازات کاملش را کسب کرده به همین دلیل فکر نمی‌کنید این تیم شانس اول قهرمانی باشد؟
چند تیم مدعی در این فصل حضور دارند اما هنوز زود است که در مورد قهرمانی حرف بزنیم. درست است که سپاهان در چهار بازی اخیرش موفق شده و در همه آنها به پیروزی رسیده اما تجربه و شخصیت بازیکنان پرسپولیس به گونه‌ای است که اگر تیمی تا دقیقه 90 هم از آنها پیش باشد پرسپولیس این توانایی را دارد که بر حریفش غلبه کند و حتی در وقت‌های تلف شده هم نتیجه را برگرداند.
در مقام قیاس بین بازیکنان پرسپولیس و سپاهان کدام تیم را دارای بضاعت بیشتری می‌دانید؟
اگر صادقانه بخواهم حرف بزنم هر دو تیم را از لحاظ بازیکن‌ دارای نفرات بسیار خوبی می‌دانم اما شاید نیمکت سپاهان کمی پر و پیمان‌تر باشد.
در خصوص جنگ تفکرات دو سرمربی تیم سپاهان و پرسپولیس چه نظری دارید؟
مورایس مربی خوبی است و امسال خودش و تیمش حاشیه کمی داشته است. او مربی فوق‌العاده خوبی است که تجربه کار در لالیگا و لیگ برتر انگلیس و کار با مورینیو را داشته به همین دلیل مربی خوب و کاربلدی محسوب می‌شود. در خصوص گاریدو اما احساس می‌کنم این مربی به زمان بیشتری نیاز دارد تا بتواند به شرایط تیمش آشنایی و احاطه کاملی پیدا کند از این رو چنین مربی نیاز به زمان برای پیاده کردن تفکراتش دارد تا بتوان خوب او را محک زد و در مورد ایشان نظر داد.
نقطه قوت تیم پرسپولیس را در چه پستی می‌دانید؟
من جناح چپ پرسپولیس را نقطه قوتش می‌دانم. جایی که میلاد محمدی در دفاع چپ و اورونوف در منطقه وینگر چپ حضور دارند. منطقه‌ای که خیلی می‌توان روی قدرت تیم در جهت بهم ریختن تیم حریف نظر داد. از سوی دیگر در مورد میلاد باید این نکته را هم اضافه کرد که او بازیکنی است که واقعاً در کارهای دفاعی هم تجربه و استحکام خوبی دارد و در کارهای تهاجمی هم می‌تواند به خوبی تیمش را همراهی کند.
در مورد دفاع راست و قدرت جناح راست پرسپولیس چه نظری داری؟
ایوب بازیکن خوبی است که در حملات هم خوب حضور پیدا می‌کند اما در کارهای دفاعی باید بهتر کار کند. مکمل‌های ایوب هم در پست وینگر و هافبک راست بازیکنان خوبی هستند اما حقیقت امر اینکه جناح راست پرسپولیس قدرت جناح چپش را ندارد.
در پست هافبک دفاعی در غیاب سرلک و اسدبیگی فعلاً فقط از ریگی بیشتر استفاده می‌شود. فکر می‌کنید گاریدو باید چه تصمیمی بگیرد؟
به نظرم باید از بازیکنی استفاده شود که در پست هافبک بتواند با ریگی حالت باکس تو باکس( به معنی پوشش دادن کل زمین ازمحوطه جریمه خودی تا حریف) را به خوبی بازی کند. شاید خدابنده‌لو برای بازی در این پست مناسب باشد اما باید دید در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

جستجو
آرشیو تاریخی