اردوگاه آبی

کفه سنگین ترازو به نفع استقلال
استقلال در حالی امروز به مصاف تیم الغرافه قطر در هفته اول لیگ نخبگان آسیا می‌رود که کفه سنگین ترازو به نفع شاگردان جواد نکونام است. استقلال در تاریخ رقابت‌های آسیایی 28 بار مقابل تیم‌های قطری قرار گرفته که 12 برد، 11 مساوی و 5 باخت مقابل آنها از خود به جای گذاشته است. در شرایطی که استقلالی‌ها اخیراً درگیر حواشی بوده و در شرایط نامطلوبی پا به این دیدار می‌گذارند، به نظر می‌رسد با توجه به سابقه خوب خود مقابل تیم‌های قطری و میزبانی در این بازی، شانس خوبی برای پیروزی در این بازی دارند. البته که در آن طرف میدان هم تیم الغرافه که شرایط تقریباً مشابهی در لیگ قطر دارد، قطعاً برای 3 امتیاز مسابقه پا به زمین گذاشته و به این راحتی‌ها پا پس نمی‌کشد.


پرونده جذب انصاری‌فرد باز است
پرونده جذب کریم انصاری‌فرد همچنان برای استقلالی‌ها باز باقی مانده است. در شرایطی که شنیده می‌شد لژیونر تیم ملی به پیشنهاد باشگاه پاسخ منفی داده است، به نظر می‌رسد با توجه به اینکه هنوز فرصت لازم برای این مسأله باقی است، استقلالی‌ها همچنان به دنبال این هستند که حتی اگر شده به صورت مهاجم آزاد هم او را جذب کنند تاخط حمله خود را تقویت کنند. حالا باید دید انصاری‌فرد که در حال حاضر تیمی نداشته و در یونان به سر می‌برد، در روزهای آینده پیشنهاد نکونام را برای برگشت به ایران قبول می‌کند یا همچنان ترجیح می‌دهد فوتبالش را دور از وطن ادامه دهد. زمزمه‌هایی درباره بی‌میلی کریم انصاری‌فرد برای بازگشت به لیگ ایران شنیده می‌شد که البته این موضوع هیچ‌گاه از سوی انصاری‌فرد تأیید نشد.


قوانین سختگیرانه
در ورزشگاه شهر قدس
در شرایطی که بعد از حرف و حدیث‌های بسیار میزبانی از تقابل استقلال و الغرافه قطر در هفته اول لیگ نخبگان به ورزشگاه شهر قدس سپرده شد، حالا طبق تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال قرار است امروز قوانین سرسختی در استادیوم وضع شود تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری شود. طبق شنیده‌ها به همراه داشتن هرگونه وسایل خطرناک مثل فشفشه و نارنجک ممنوع بوده و با استفاده از آن مقابله خواهد شد. وضعیت خاص ورزشگاه شهر قدس و محدودیت‌های آن شرایط را حساس‌تر از هر زمان دیگری کرده است و حالا مسئولان قصد دارند با وضع قوانین سختگیرانه به بهتر شدن وضعیت و برگزاری این بازی در شرایطی بهتر کمک کنند. البته باشگاه استقلال در روزهای اخیر بارها پیرامون این موضوع اطلاع‌رسانی کرد تا مشکلی از این حیث برای آبی‌ها ایجاد نشود و استقلال بتواند با آبروداری و بدون اینکه محرومیتی در انتظارش باشد، این بازی را به پایان برساند.


چالش سخت استقلال
مقابل خطیر و الهامی
استقلال بعد از پشت‌سر گذاشتن تیم الغرافه قطر باید با چالش سخت‌تری روبه‌رو شود. شاگردان جواد نکونام بعد از پشت‌سر گذاشتن تیم قطری در لیگ نخبگان آسیا باید مجدداً خود را آماده رقابت در لیگ برتر کنند که در همین راستا باید به مصاف تیم نساجی مازندران بروند. در شرایطی که علی خطیر مدیرعامل سابق باشگاه استقلال به تازگی مدیریت نساجی را برعهده گرفته و با استعفای ساکت الهامی سرمربی این تیم مخالفت شده است، آبی‌پوشان باید مقابل دو استقلالی قرار بگیرند که همین کار را برایشان سخت‌تر کرده و چالش جدیدی پیش پایشان می‌گذارد. پیروزی استقلال مقابل الغرافه قطر قطعاً می‌تواند خون تازه‌ای وارد رگ‌های این تیم کند و حالا باید دید استقلال با نتیجه‌ای که در این بازی می‌گیرد، چگونه به استقبال ادامه رقابت‌های لیگ برتر خواهد رفت. بسیاری معتقدند برد در بازی امشب مقابل الغرافه و پیامد آن برتری در قائمشهر مقابل تیم فوتبال نساجی اوضاع را عمیقاً به سود استقلال خواهد کرد و این تیم را روی نوار آرامش قرار خواهد داد.

جستجو
آرشیو تاریخی