بازی استقلال و الغرافه پایاپای خواهد بود

لطیفی: حفظ جواد برای مدیریت دو سر برد بود

محمدرضا رحیم‌پور
خبر‌نگار


  تیم استقلال تهران امشب در ورزشگاه شهدای شهر قدس تهران از الغرافه قطر میزبانی می‌کند و این اولین دیدار استقلال در لیگ نخبگان خواهد بود.
علی لطیفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایران ورزشی، در خصوص دیدار تیم استقلال مقابل الغرافه گفت: «در سال‌های اخیر علی رغم تمام سرمایه‌گذاری‌های تیم‌های عربی در حوزه فوتبال باشگاهی، هنوز هم فوتبال ایران از نظر استعدادی یک سر و گردن بالاتر از کشور‌های عربی است. حضور این ستاره‌ها باعث افزایش روحیه بازیکنان تیم‌های عربی می‌شود اما نباید فراموش کرد این تیم‌ها ستاره محور هستند و تیم‌های ایرانی تیم محور. در هر صورت این دیدار را یک بازی نزدیک می‌بینم.»
 لطیفی پیرامون وضعیت جواد نکونام و حواشی مدت اخیر پیش از دیدار با الغرافه توضیح داد: «به نظرم حفظ جواد نکونام برای هلدینگ یک تصمیم دو سر برد بود؛ چرا که اگر جواد نکونام نتواند مقابل الغرافه نتیجه بگیرد و شکست بخورد، به نظر من اخراج خواهد شد و اگر هم جواد پیروز این بازی حساس باشد، هلدینگ می‌تواند ادعا کند حمایت آنها باعث پیروزی شد. این تصمیم با چاشنی سیاسی کاری بود و در آن مقطع اخراج جواد نکونام یک بازی دو سر باخت برای استقلال بود. این موضوع برای جواد نکونام یک شمشیر دو لبه است و خود جواد هم می‌داند که اگر تیمی مربی خود را بخواهد، از هفته دوم شایعه اخراجش شنیده نمی‌شود اما جواد می‌تواند با اتکا به همین موضوع یک انگیزه مضاعف برای نتیجه گرفتن در این دیدار داشته باشد و حتی بازیکنانی که خواهان حفظ نکونام هستند هم برای این دیدار انگیزه بیشتری خواهند داشت.»
لطیفی در پایان تصریح کرد: «باور کنید برای من جواد نکونام با کسی فرق نمی‌کند و او به عنوان سرمربی استقلال نزد من جایگاه دارد. مهم‌ترین تصمیم حفظ نکونام بود و استقلال در سال‌های اخیر با این دور‌های باطل آسیب‌های زیادی دیده است.
 من همین جا از شهریاری تشکر ویژه می‌کنم که با کمک هلدینگ، استقلال یکی از بهترین پنجره‌های نقل و انتقالات سال‌های اخیر را داشته و همین موضوع باعث شده تا توقعات از تیم استقلال بالا باشد. جواد باید بداند استقلال با فولاد متفاوت است و هواداران این تیم از او توقع بازی تهاجمی و زیبا را دارند و صرف کسب نتیجه آن ها را راضی نمی کند.
 در نهایت هم باید بگویم که من دیدار با الغرافه را یک بازی نزدیک می‌دانم و اگر استقلال در این بازی با یک ترکیب مناسب وارد میدان شود، می تواند حتی به سه امتیاز این بازی نگاه داشته باشد و امیدوارم استقلال در این بازی به موفقیت دست پیدا کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی