چمن شهر قدس خنده‌دار است

دین‌محمدی: نکونام هجومی بازی کند

فائزه زمانی
خبر‌نگار


انتظارها برای دوئل استقلال و الغرافه قطر بالاخره به پایان رسید. در شرایطی که نیمکت استقلال در روزهای قبل دچار نوسان بود، به نظر می‌رسد جواد نکونام امروز محکوم به برد است تا ضمانت ماندنش در استقلال را مهر کند. در چنین شرایطی سیروس دین‌محمدی پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است نکونام برای کسب 3 امتیاز مسابقه باید با تغییر رویکرد، به بازی هجومی روی آورده و با ایجاد موقعیت‌های بیشتر شانس بهتری برای پیروزی در این دیدار داشته باشد. او همچنین وضعیت چمن ورزشگاه شهر قدس را آبروریزی دانسته و آن را خنده‌دار می‌داند.
 
 با توجه به اینکه بازی با الغرافه آخرین شانس نکونام است، استقلال به چه چیزی نیاز داشته و باید با چه تاکتیکی وارد زمین شود؟
صحبت‌ها درباره شانس دوباره به نکونام تا بازی الغرافه فقط استرس سرمربی و تیم را بیشتر می‌کند و مطرح کردن چنین مسائلی درست نیست.
استقلال با شرایطی که دارد، محکوم به برد است تا ورق را به نفع خود برگرداند. آبی‌پوشان باید پیروز شوند تا حواشی دست از سر استقلال بردارد و آرامش مجدداً به تیم تزریق شود.
هر مربی سبک خاص خود را دارد اما از آنجایی که استقلالی‌ها به بازی هجومی عادت دارند، نکونام باید کمی رویکردش را عوض کند و مقابل الغرافه با سیستم هجومی به زمین برود. شرایط کمی سخت است اما باز هم می‌گویم امیدوارم آبی‌پوشان هجومی بازی کنند تا با ایجاد موقعیت‌های بیشتر، کفه ترازو را به نفع خود سنگین کنند. استقلالی‌ها اگر دفاعی بازی کنند، شک نکنید کار برایشان سخت خواهد شد.
 با وضعیتی که چمن ورزشگاه دارد، کار تا چه حد سخت‌تر خواهد شد؟
وضعیت چمن ورزشگاه شهر قدس ما را یاد دهه شصت و هفتاد می‌اندازد، زمانی که به خاطر بهتر بودن شرایط گوشه چمن، سعی می‌کردیم بیشتر بازی را به کناره‌ها انتقال دهیم. ما باید بیشتر از اینها حداقل در ساخت ورزشگاه و چمن‌هایش پیشرف می‌کردیم ولی چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد که فقط عقبگرد داشته‌ایم. جای افسوس دارد که اوضاع زمین‌ها این شکلی بوده و زیرساخت‌هایمان اصولی نیست. مگر زمین فوتبال، پارک است که چمنش را تکه‌تکه با فرغون نصب می‌کنند؟ این ماجرا واقعاً خنده‌دار است و جای تأسف دارد.
 ابقای نکونام به نفع استقلال بود؟
شاید عده‌ای از حرف من ناراحت شوند اما من حقیقت را می‌گویم. هیچ‌جای دنیا با 3 بازی مربی را عوض نمی‌کنند که اینجا می‌خواستند نکونام را اخراج کنند. شک نکنید باشگاه هر مربی دیگری را هم استخدام می‌کرد، با یک باخت اوضاع به همین شکل درمی‌آمد. ابقای نکونام بهترین تصمیم بود و باید حداقل تا نیم‌فصل از او حمایت شده و فرصت لازم را در اختیارش بگذارند تا بتواند برنامه‌هایش را در تیم پیاده کند.

جستجو
آرشیو تاریخی