آبی ها در اندیشه عبور از بحران

بازگشت غول به آسیا

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار

 
استقلال اغلب تقابل‌های خود با تیم‌های قطری را پیروز شده و از این منظر کفه ترازو به سوی آبی‌ها سنگینی می‌کند.
 پیش‌بینی بازی امشب اما چندان ساده نیست و به دلایل گوناگون نمی‌توان با قاطعیت از ثبت برد دیگری برای نماینده فوتبال ایران مقابل الغرافه صحبت به میان آورد.
بازی در ورزشگاه شهر قدس برای استقلال که دراین میدان میزبانی را به عهده دارد نیز گنگ است و شاید همین مسأله موجب تحت‌الشعاع قرار گرفتن نتیجه بازی شود.
علاوه بر آن جواد نکونام و شاگردانش پیش از این بازی هرگز از آرامش کافی برخوردار نبودند و شایعات مربوط به برکناری سرمربی استقلال در روح و روان بازیکنان و اعضای کادرفنی تأثیر بسیاری گذاشت و مانع از ثبات و آرامش شد. هرچند که مدیران استقلال در روزهای منتهی به بازی با الغرافه با حمایت از جواد نکونام به نوعی کوشیدند حمایت ظاهری را انجام دهند اما به هرشکل این مسأله نیز می‌تواند در روند فنی این تیم تأثیر بگذارد.
 هرچند که نکونام خود به دنبال ایجاد تغییرات جدی در سبک بازی تیمش است تا با ارائه فوتبالی متفاوت بردی بین‌المللی را رقم زده و اولین قدم در لیگ نخبگان را محکم و استوار بردارد تا شاید جایگاهش در استقلال سفت
شود.
آری، سرمربی استقلال خوب می‌داند که پیروزی در این میدان تا چه اندازه در آینده مربیگری‌اش اثر‌گذار است و بردن الغرافه فضای مربیگری‌اش در استقلال را بشدت تغییر خواهد داد.
به همین دلیل او با وجود بحران‌هایی که پشت‌سر گذاشته در تلاش است با ایجاد تحولات تازه و رسیدن به اهداف میان‌مدت استقلال را دگرگون کند.
 البته حریف نیز تیم دست و پا بسته‌ای نیست و با انبوهی از بازیکنان خارجی و دورگه و ملیت تغییر داده به دنبال کسب امتیاز کامل در تهران است اما مسأله‌ای که وجود دارد اینکه فضای بازی در ورزشگاه شهر قدس تهران به احتمال زیاد به ضرر میهمان تمام شود و اگر استقلال به خوبی از این فرصت بهره بگیرد، احتمالاً برنده این بازی خواهد شد.
بازیکنانی همچون ماشاریپوف، کاکوتا، اندونگ، بلانکو و رضاییان می‌توانند استقلال را به سمت کسب امتیاز کامل این بازی سوق دهند، به شرط آنکه از همان ابتدای دیدار با الغرافه تفاوت پیاده‌سازی تاکتیکی در استقلال به وضوح دیده شود، نه اینکه به مانند بازی‌های لیگ آنها محتاط و بی‌برنامه مقابل حریف قرار بگیرند.

ترکیب احتمالی استقلال
گفته می‌شود استقلال تغییر روش خواهد داد. اما براساس آن ترکیبی که نکونام در گذشته روی صحنه رقابت آورد همچنان باید این تیم را با همان چهار دفاع کنار هم چیدمان کرد که دراین شرایط چنین ترکیبی به کار گرفته خواهد شد: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، اندونگ، چشمی، ماشاریپوف، کاکوتا،  مهرداد محمدی(محمدحسین اسلامی)، گوستاوو بلانکو

ترکیب احتمالی الغرافه
تیم الغرافه قطر در این بازی براهیمی و رودریگو را در اختیار ندارد و این دو بازیکن در ترکیب قطری‌ها به میدان نخواهند رفت. درباره ترکیب احتمالی این تیم خبرها حول این بازیکنان است:
خلیفه ابوبکر، جانگ هیون سون، عبدالله یوسف، مادیبو، سیف‌الدین، فابریتزیو دیاز، فرجانی ساسی، فلورینن کومان، ماتیاس نانی، احمد الجانحی، خوسلو

جستجو
آرشیو تاریخی