اطلاعیه ملوان: دستگاه شوک در ورزشگاه نبود، دروغ گفتند

در هفته چهارم لیگ برتر اتفاق تلخ و دردناکی با فوت یک هوادار ملوان روی سکوها به وقوع پیوست که جامعه فوتبال ایران را متأثر کرد. حال باشگاه ملوان یک اطلاعیه در مورد ابعاد این اتفاق تلخ منتشر کرده است:
«آن طور که از شواهد و تصاویر مشخص است، امدادرسانی به مرحوم خائفی در «زمان طلایی» که باید صورت می‌پذیرفت انجام نشد. مگر نقش نیروهای امدادی حاضر در استادیوم غیر از این است که در اولین فرصت پس از چنین اتفاقاتی وارد عمل شده و تمامی امکانات را جهت احیا در اختیار بیمار قرار دهند؟ به واقع اگر حضور فیزیکی سرمربی ملوان روی سکوی تماشاگران نبود روند انتقال بیمار به پیست استادیوم زمان بیشتری نیز می‌برد.
پس از انتقال بیمار به پیست استادیوم، با وجود اصرار پزشک باشگاه ملوان مبنی بر احیای بیمار در محل، اعتنایی به این درخواست نشد و عوامل سعی بر انتقال هرچه سریع‌تر بیمار با آمبولانس به بیمارستان را داشتند، در حالی که عقل و علم پزشکی حکم می‌کرد در آن لحظه از جابه‌جایی بیمار خودداری شود و عملیات احیا با توقف کامل هر رویدادی، با در اختیار قرار دادن تمامی امکانات موجود در استادیوم، در محل صورت پذیرد. لازم به ذکر است که پزشک، مدیررسانه و اعضای دیگر باشگاه ملوان که در صحنه حضور داشتند در آمبولانس مذکور که در کنار پیست حضور داشت و مرحوم را درون آن قرار دادند، دستگاه AED (دستگاه شوک) مشاهده نکردند. ضمن اینکه با وجود شرایط بحرانی بیمار، در مسیر بیمارستان وی را مجدد به آمبولانس دیگری انتقال دادند!»

جستجو
آرشیو تاریخی