روزهای خوب ملوان در ساحل آرامش

قوی سپید دلبری می‌کند

اکبر منتشلو
روزنامه‌نگار

بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال برای ملوان بندرانزلی و هواداران بی‌شمار قوی سپید خوب تمام شد. در روزهایی که بعضی از تیم‌های مدعی، روزگار خوشی نداشتند، ملوان توانست با هدایت مهدی تارتار روزهای خوبی را سپری کند و در نهایت در جایگاه ششم جدول و بالاتر از تیم‌هایی مثل فولاد، مس، گل‌گهر و... قرار بگیرد. ملوانی‌ها توانستند از 30 بازی، 41 امتیاز کسب کنند که آمار خوبی برای تیمی بود که سال‌های اخیر را با وضعیت بدی سپری کرده و حتی سقوط را هم تجربه کرده بود. حالا این تیم با مازیار زارع که با این سرمربی توانسته بود دوباره به لیگ برتر برگردد، در بیست و چهارمین دوره لیگ برتر به میدان می‌رود و البته نمایش زیبایی را در این رقابت‌ها دارد.
ملوان در اولین بازی این فصل از رقابت‌ها به مصاف گل‌گهر سیرجان رفت و توانست با پنالتی امید نورافکن هر سه امتیاز بازی خانگی را کسب کند. نمایش خوب شاگردان زارع، آنقدر دلچسب بود که هواداران بیش از گذشته، دلباخته تیمشان شدند. این تیم در هفته دوم میهمان استقلال مدعی در تهران بود که در این دیدار هم توانستند به زیبایی در برابر حریف قدرتمند خودنمایی کنند. ملوانی‌ها که در زمین حریف بازی می‌کردند، خیلی زود با پاس نورافکن و ضربه خوب غندی‌پور به گل برتری دست پیدا کردند، این گل توسط رامین رضاییان از روی نقطه پنالتی جبران شد، اما ملوانی‌ها دست‌بردار نبودند و توانستند در دقیقه 63 بازی هم دروازه حریف را باز کنند و دوباره برنده زمین باشند. هرچند در دقایق پایانی با خوش‌شانسی حریف، دوباره بازی از روی نقطه پنالتی به تساوی کشیده شد، اما شاگردان زارع نشان دادند که مثل فصل گذشته بازهم نمایش خوبی خواهند داشت.
انزلی‌چی‌ها باز هم باید در خانه خودشان بازی می‌کردند و این بار باید به مصاف چادرملوی اردکان می‌رفتند. در این دیدار هم نمایش خوب ملوانی‌ها تکرار شد. رضا غندی‌پور که یکی از بهترین‌های ملوان بوده، توانست خیلی زود و در دقیقه 9 بازی دروازه حریف را باز کند. هرچند این گل در دقیقه 21 جبران شد و بازی به تساوی کشید، اما غندی‌پور و انزلی‌چی‌ها دست‌بردار نبودند و قبل از اینکه بازی به پایان نیمه اول برسد، دو گل توسط غندی‌پور و انتظاری به ثمر رساندند که نتیجه سه بر یک تا پایان بازی پابرجا بود تا شاگردان زارع با یک برد خوب در خانه روبه‌رو شوند. در چهارمین هفته و بعد از تعطیلات نسبتاً طولانی، ملوان میهمان سپاهان بود که متأسفانه بازی با باخت ملوانی‌ها به پایان رسید و شاگردان مازیار زارع با تک‌گل زردپوشان اصفهانی سه امتیاز این هفته از بازی‌ها را از دست دادند. اما واقعاً این باخت چیزی از زیبایی بازی انزلی‌چی‌ها نکاست، چرا که آنها حتی در خانه حریف، تیمی مثل سپاهان را کاملاً تحت فشار قرار داده بودند و سپاهان با همه قدرتمندی‌اش تنها توانست از یک موقعیت و اشتباه بهترین استفاده را بکند و به گل برسد.
ملوانی‌ها در دیدار مقابل سپاهان در اصفهان، تیم برتر بودند و حتی باخت هم نتوانست عملکرد خوب آنها را زیر سؤال ببرد. این تیم حالا با باخت هم دلبری می‌کند و حتی هوادارانش هم این را به خوبی درک می‌کنند و برای همین است که با تمام وجود از تیمشان حمایت کرده و کنار قوی سپید ایستاده‌اند تا جان دهند؛ جانی که قطعاً باارزشمندترین دارایی انزلی‌چی‌ها است و این روزها بهتر از همه سال‌های گذشته می‌توان درک کرد که در تیم‌هایی مثل ملوان چطور فوتبال با جان و تن هوادارانش عجین شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی