صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و شش - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و شش - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

پاسخ منفی به پیشنهاد پپ گواردیولا

هالند از رونی رد شد

ارلینگ هالند به پیشنهاد پپ گواردیولا برای اینکه مقابل برنتفورد بازی نکند، پاسخ منفی داد و نتیجه‌اش شکستن یک رکورد دیگر بود. هالند 24 ساله اخیراً نزدیکترین دوست پدرش، ایوار اجیا را از دست داده که در رشد فوتبالی‌اش نقش مؤثری داشت. مربی منچسترسیتی به او پیشنهاد داد در این دیدار بازی نکند چون مرگ اجیای 59 ساله برای هالند و خانواده‌اش بسیار سنگین بود.
اما با اعلام فهرست بازیکنان، هالند در ترکیب اصلی قرار گرفت هرچند شروع بازی برای میزبان کابوس‌وار بود و برنتفورد به وسیله یوان ویسا بعد از تنها 22 ثانیه به گل رسید.
اما هالند نه یکی، که دو بار به این گل پاسخ داد تا آمارش در این فصل بعد از چهار بازی را به 9 گل برساند، این در تاریخ لیگ برتر بی‌سابقه است و از رکورد وین رونی که در چهار بازی ابتدای فصل 2012-2011 هشت گل زده بود، عبور کرد. کاپیتان سابق منچستریونایتد در آن فصل یک گل به وستهام و تاتنهام زد و در برابر آرسنال و بولتون هت‌تریک کرد. رونی در آن فصل 27 گل زد که بهترین عملکردش بود.
هالند که در بازی اول فصل برابر چلسی یک گل زد، مقابل ایپسویچ و وستهام هت‌تریک کرده بود. او فصل قبل 9 بازی زمان لازم داشت تا به 9 گل برسد، در فصل اول حضورش در سیتی هم بعد از 5 بازی به 9 گل رسید. هالند بعد از بازی هم در اینستاگرام به اجیا که به او «عمو» می‌گفت، ادای احترام کرد: «کلمات نمی‌توانند ارزش تو را برای من توصیف کنند! کلمات نمی‌توانند تعیین کنند چقدر جایت خالی است! همدیگر را می‌بینیم، آسوده بخواب.» حالا تعداد گل‌های هالند در لیگ برتر بیشتر از اریک کانتونا و لوییس سوارس است، او در 70 بازی 71 گل زده است.
با باخت لیورپول، منچسترسیتی تنها تیمی است که از چهار بازی 12 امتیاز گرفته و مقتدرانه در صدر قرار دارد. گواردیولا امیدوار است فرم خوب هالند در لیگ برتر به رقابت‌های قاره هم کشیده شود به‌خصوص با بازی سختی که چهارشنبه در ورزشگاه اتحاد مقابل اینترمیلان در دور اول بازی‌های لیگ قهرمانان دارند. هفته بعد هم در لیگ برتر با آرسنال دیدار می‌کنند که شاید در تعیین قهرمان در پایان فصل مؤثر باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی