صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و شش - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و شش - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

یونایتد از بحران دور شد

خطر از بیخ گوش تن هاخ گذشت

اریک تن هاخ، مربی منچستریونایتد نفس راحتی کشید بعد از آنکه شروع نگران‌کننده تیمش برابر ساوتهمپتون به پیروزی 3 بر صفر منجر شد. دو گل پشت سر هم از ماتیس دلیخت و مارکوس رشفورد باعث شد کامرون آرچر بابت از دست دادن ضربه پنالتی بشدت حسرت بخورد. ساوتهمپتون که بلافاصله بعد از سقوط از لیگ برتر، از طریق پلی‌آف چمپیونشیپ به این رقابت‌ها برگشته به دنبال نخستین پیروزی‌اش در لیگ برتر در 18 ماه گذشته بود، یونایتد هم می‌خواست به دو شکست پیاپی در هفته‌های دوم و سوم لیگ برتر پایان دهد و راه پیروزی را در پیش گیرد.

بچه‌های مارتین
راسل مارتین از همین حالا هدفش را بقای ساوتهمپتون در لیگ برتر قرار داده هرچند به قیمت کنار گذاشتن بازیکنانی شود که تیم را به این رقابت‌ها رسانده‌اند. او که هنوز در این فصل بردی نداشته، تصمیم گرفت به چهار نفر برای نخستین بار فرصت بازی در ترکیب اصلی در لیگ برتر را بدهد از جمله تایلر دیبلینگ 18 ساله که با ضربات خود آندره اونانا را به واکنش وا داشت.
او و سه نفر دیگر، لسلی اوگوچوکوو، ماتئوس فرناندس و کامرون آرچر باعث شدند ضرباهنگ بازی به نفع تیم میزبان تغییر کند.
 
دگرگونی دلیخت و رشفورد
شاید هیچ کدام از بازیکنان به اندازه ماتیس دلیخت این چند روز با سختی مواجه نشدند. دو اشتباه او در ترکیب تیم ملی هلند باعث شد با تساوی 2 بر 2 مقابل آلمان به رختکن بروند برای همین مدافع میانی 37 میلیون پوندی باید اعتماد به نفسش را بر می‌گرداند. دلیخت 25 ساله شروع محکمی در دفاع داشت اما با زدن گل اول که نخستین گل او برای یونایتد بود، توانایی هجومی‌اش را نیز به رخ کشید. میزبان سردرگم بود و آمادگی دریافت گل دوم را بشدت داشت که پنج دقیقه بعد توسط مارکوس رشفورد زده شد. این بازیکن که دوباره هم به تیم ملی دعوت نشده، نزدیک به شش ماه در لیگ برتر موفق به گلزنی نشده بود.

آبروداری رمزدیل
آرون رمزدیل تصمیم گرفت آرسنال را ترک کند تا خودش را به عنوان دروازه‌بان شماره یک در لیگ برتر مطرح کند. او اگرچه در بازی اولش برای ساوتهمپتون سه تا گل خورد و در بازی قبل از تعطیلات ملی هم دو بار دروازه‌اش باز شده، اما چند بار در این دیدار با واکنش‌های خوب خود میزبان را در بازی نگه داشت. او هفت سیو در این بازی داشت که دو تا مقابل رشفورد بود. مارتین از بازی با پای رمزدیل تقدیر کرد اما گفت این دستان و نه پاهای من است که مشخص می‌کند قدیس‌ها در بالاترین سطح می‌مانند یا فوراً سقوط می‌کنند.

 اوگارته خودی نشان داد
یونایتد سه ماه تلاش کرد تا مانوئل اوگارته را از پاری سن ژرمن بگیرد. او نخستین بازی خود را در حالی انجام داد که تنها 20 دقیقه به پایان بازی مانده بود. این اروگوئه‌ای بعد از کوپا‌امریکا، مسابقه رسمی انجام نداده بود و عاقلانه همین بود که حتی در نبود کاسمیرو از او بازی کامل گرفته نشود. وظیفه اوگارته در دقیقه 79 به بعد آسان شد چون جک استیفنس تکل خشنی روی پای آلخاندرو گارناچوی تعویضی رفت و داور به او کارت قرمز داد. بعد از آن هم میزبان ده نفره به اندازه کافی برای حمله به دروازه حریف قدرت نداشت.

جستجو
آرشیو تاریخی