صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و شش - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و شش - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

پیروزی ناتینگهام در آنفیلد بعد از 55 سال

اسلوت از خواب بیدار شد

رکورد صددرصدی لیورپول به پایان رسید آن هم برابر ناتینگهام فارست که آخرین بار در سال 1969 در ورزشگاه آنفیلد به پیروزی رسیده بود. قرمزها بعد از سه برد درخشان، بازی ضعیفی انجام دادند و با همکاری دو بازیکن تعویضی نونو اسپیریتو سانتو، آنتونی الانگا و کالوم هادسون اودوی تنها گل بازی زده شد تا ناتینگهام بعد از 55 سال قلعه لیورپول را فتح کند و آرنه اسلوت از خواب شیرین موفقیت‌های گذشته در لیگ برتر بیدار شود. لیورپول در سه بازی قبلی خود کلین‌شیت کرده بود و اولین گلی که در این فصل خورد، برایش گران تمام شد.
 
بدون تغییر
نکته اول درباره ترکیب لیورپول اسلوت نداشتن تغییر بود. مربی هلندی بعد از آوردن ابراهیما کوناته به جای یارل کوانسا در نیمه اول بازی اول با ایپسویچ، در سه بازی بعدی خود دست به ترکیب تیمش نزد. اسلوت خیلی زود به ترکیب اصلی دلخواهش رسید اما کار از این حرف‌ها سخت‌تر است. میلان روحیه گرفته با برد 4 بر صفر مقابل ونتزیا، سه‌شنبه در لیگ قهرمانان منتظر است و بعد هر هفته دو بازی تا سال جدید. اسلوت بین دو نیمه مجبور به سه تغییر شد اما تیمش بسیار ضعیف بود.

آماده مبارزه
تقریباً تمام بازیکنان لیورپول تیم‌های ملی کشورشان را همراهی کرده بودند و تلاش میهمان آماده مبارزه برای برتری فیزیکی مقابل میزبان به خوبی جواب داد. الکسیس مک آلیستر در 20 دقیقه ابتدایی زمین چهار بار زمین خورد و مدافع میهمان، نیکلا میلنکوویچ فوق‌العاده بود. فارست از هر جهت که می‌خواست نسبت به لیورپول برتری داشت.
 
پاس آخر
درباره اینکه سبک اسلوت آرام و باحوصله است چیزهای زیادی گفته شده بود اما همین می‌تواند اثر عکس داشته باشد. لیورپول نمی‌توانست فرصت‌های خوبی درست کند به خاطر آنکه در دادن پاس آخر تأخیر داشت و وقتی این نقیصه برطرف شد، یکی دو موقعیت خیلی خوب به دست آوردند. مک آلیستر دروازه‌بان میهمان را به واکنش واداشت و دیاس هم توپ را به تیرک دروازه زد.
 
مزد شجاعت
نونو و ناتینگهام می‌توانستند در نیمه اول بنشینند و کار را تمام شده بدانند اما مزد شجاعت خود را گرفتند. مربی پرتغالی با آوردن هادسون اودوی و الانگا میزبان را نگران نگه داشت ضمن اینکه با توان فیزیکی بالایش همیشه می‌توانست به حریف ضربه بزند. ریسک بزرگی کردند و جایزه‌اش را گرفتند. آنها با هشت امتیاز از چهار بازی ابتدای فصل، شروع واقعاً فوق‌العاده‌ای داشته‌اند.

افت صلاح
محمد صلاح فصل را با سه‌گل در سه بازی شروع کرد اما در این بازی با خود واقعی‌اش فاصله زیادی داشت و از جهتی نماد ناکامی لیورپول بود. به دفعات پاس‌ها را خراب کرد و با ضرب زیاد، نمی‌توانست توپ را به هم‌تیمی‌ها برساند. در دیداری که لیورپول بیش از همیشه به جادوی او نیاز داشت، ناامیدکننده بود و او هم مثل لیورپول خیلی پایین‌تر از حد انتظار بود.

جستجو
آرشیو تاریخی