صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و پنج - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و پنج - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خبر

یک قرن تقابل، یک‌ قرن درگیری
شهرآوردی که هویت
شمال لندن شد
با توجه به اینکه شهر لندن پایتخت انگلیس ۱۷ باشگاه حرفه‌ای مردان در رده بزرگسالان دارد، شهرآوردهای مختلفی در این شهر وجود دارد که هر کدام، با جذابیت خاص خود دنبال می‌شود. با توجه به فراگیری بالای فوتبال در لندن و تعداد زیاد تیم‌ها در این شهر، اکثر درگیری‌ها بین تیم‌های بزرگ فوتبال در این شهر بر اساس نزدیکی منطقه‌ای تیم‌ها ایجاد می‌شود و بی‌تردید بزرگترین شهرآوردی که در این شهر وجود دارد، دربی شمال لندن بین آرسنال و تاتنهام است؛ مسابقه‌ای که اولین‌بار در سال ۱۸۸۷ برگزار شد اما جدال درگیرانه دو تیم، از سال ۱۹۱۳ و زمانی آغاز شد که ورزشگاه باشگاه آرسنال به منطقه شمالی شهر لندن انتقال پیدا کرد. ورزشگاه جدید آرسنال یعنی هایبوری، تنها ۶ کیلومتر با ورزشگاه تاریخی وایت هارت‌لین تاتنهام فاصله داشت و تاتنهامی‌ها این منطقه را از آن خود می‌دانستند و همین مسأله، سرآغازی بر درگیری هواداران دو تیم بود. پس از پایان جنگ جهانی اول و از سال ۱۹۱۹، اتفاقی جالب توجه برای حضور در بالاترین سطح فوتبال انگلیس درگیری دو تیم را شدت بخشید.
در آن زمان تنها دو تیم از هر شهر با رأی‌گیری در اتحادیه فوتبال انگلیس، اجازه حضور در سطح اول فوتبال کشور را داشتند. پس از چلسی، از بین تاتنهام، آرسنال و بارنزلی تنها یک تیم شانس حضور در لیگ با رأی‌گیری در اتحادیه فوتبال را داشت و با وجود اینکه تاتنهام رتبه بهتری کسب کرده بود و آرسنال در دسته دوم قرار داشت، مدیران آرسنال با خریدن رأی اعضای اتحادیه فوتبال انگلیس، مجوز حضور در سطح اول لیگ را کسب کردند. این موضوع، اعتراض و ناراحتی هواداران تاتنهام را دربر داشت و به درگیری بین آرسنال و تاتنهام شدت داد. با بازگشت تاتنهام به لیگ از فصل آینده، بازی‌های دو تیم در لیگ با هیجان و درگیری‌های بیشتری دنبال شد و این درگیری بین دو باشگاه بزرگ منطقه شمال لندن، تا همین امروز هم ادامه دارد.


کاستا در برزیل هم جنجال‌ساز شد
دیگو کاستا در جریان دیدار تیم جوانان گرمیو با یوونتود حاشیه جدیدی به وجود آورده است. دیگو کاستا مهاجم اسپانیایی سابق چلسی و اتلتیکومادرید که با اخلاقیات خاص خود همیشه یک چهره جنجالی برای فوتبال‌دوستان محسوب می‌شود، به تازگی در جریان دیدار جوانان تیم گرمیو با یوونتود، باز اقدامی عجیب انجام داده است. کاستا که برای بالا بردن آمادگی خود با خواست خودش در بازی تیم زیر ۲۰ سال تیمش حضور پیدا کرده بود، در نیمه نخست به یکباره گردن بازیکن جوان یوونتود را گرفته و او را به زمین زده است!
کاستا در طول دوران حرفه‌ای خود به دلیل دوره‌های محرومیت طولانی شهرت داشت که شاخص‌ترین آن در سال 2019 بود که به دلیل توهین به داوری که در بازی اتلتیکومادرید مقابل بارسلونا او را اخراج کرد، 8 مسابقه محروم شد و حالا به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال برزیل به ماجرای نزاع عجیب و جنجالی او ورود کند. مهاجم برزیلی-اسپانیایی در سه بازی نخست این فصل گلی به ثمر نرسانده و این موضوع عاملی بوده تا افت فاحش او نسبت به سال گذشته مقداری ذهنش را درگیر کند و حال باید دید این مسأله را چگونه مدیریت می‌کند.


شکار آلفونسو دیویس به شیوه معمول
رئال مادرید وارد فاز نهایی مذاکرات با آلفونسو دیویس شده، اما حتی در صورت توافق با این بازیکن در زمستان نیز چیزی را اعلام نخواهد کرد. دیویس یکی از گزینه‌های انتقالاتی تابستان امسال رئال بود ولی زمانی که بایرن برای فروش او 35 میلیون یورو در نظر گرفت، باشگاه مادریدی ترجیح داد یک سال دیگر برای او صبر کند. رئال معتقد بود این رقم بالایی برای بازیکنی است که قراردادش در ژوئن 2025 تمام می‌شود و بازیکن آزاد خواهد بود.
مدیران بایرن نیز که از تمدید با دیویس ناامید شده‌اند، تصمیم گرفتند تا پایان قرارداد این مدافع هافبک کانادایی با او ادامه دهند و مشکلی با جدایی رایگان او ندارند. روزنامه آاس نوشت که همه چیز مطابق میل رئال پیش می‌رود و باشگاه خوشبین است زمستان بتواند قرارداد با او را نهایی کند. طبق قانون، رئال مجاز است در ژانویه با دیویس قرارداد رسمی برای فصل بعد ببندد. این منبع اسپانیایی اما تأکید کرد که حتی در صورت عقد قرارداد رسمی، رئال به احترام بایرن این خبر را تا تابستان سال بعد اعلام نخواهد کرد. موردی مشابه داوید آلابا که قراردادش در زمستان 2021 بسته شد و در تابستان آن سال اعلام شد. روابط بین دو باشگاه کاملاً خوب است و رئال نمی‌خواهد انتقال دیویس این ارتباط حسنه را برهم بزند.

جستجو
آرشیو تاریخی