صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و پنج - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و پنج - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

صد روز در ناپولی

کونته: تنها سلاح من کار است

آنتونیو کونته شروع سختی در نیمکت ناپولی داشت، شکست سنگینی در هفته اول خورد اما دو برد پیاپی به دست آورد و حالا بعد از 100 روز حضور در ناپولی، کار مهم‌ترین عامل موفقیت برای او محسوب می‌شود.
باخت 3 بر صفر مقابل هلاس ورونا در هفته اول چیزی نبود که ناپولی از کونته انتظار داشت اما کار این مربی نتیجه داده و تیم با پیروزی مقابل بولونیا و پارما جان گرفته است.
کونته در آستانه بازی امشب در زمین کالیاری می‌گوید: «نه فقط در زمین، بلکه بیرون آن خیلی کار کردیم. به سختکوشی نیاز داریم و همینطور بودیم. من رضایت دارم، این صد روز مسیر ما را مشخص کرده است. می‌دانم چه چیز انتظارم را می‌کشد، توقعات را می‌دانم اما تنها سلاح من کار است.»
این انتظارات نه فقط به خاطر نشستن روی نیمکت تیمی است که در دفاع از عنوان قهرمانی لیگ ایتالیا بسیار ضعیف بود بلکه به خاطر کسی است که با یوونتوس، اینترمیلان و چلسی قهرمانی لیگ را به دست آورده.
کونته ادامه می‌دهد: «فشار زیادی با خودم حمل می‌کنم، موفقیت‌های گذشته باعث می‌شود مردم انتظار داشته باشند در حالی که به هیچ عامل دیگری هم فکر نمی‌کنند. از مسئولیت فرار نمی‌کنم و از تیمم انتظار استمرار نتایج خوب دارم.»
کونته شاید دیگر گل‌های ویکتور اوسیمن را نداشته باشد چون مهاجم نیجریه‌ای ناراضی به صورت قرضی به گالاتاسرای رفت اما او روملو لوکاکو را دارد. این بلژیکی دو روز قبل از آخرین بازی به تیم ملحق شد و در برد مقابل پارما به عنوان یار ذخیره به زمین آمد و گل زد. حالا شاید مقابل کالیاری در ترکیب اصلی باشد.
کونته می‌گوید: «از تعطیلات بازی‌های ملی نهایت بهره را برد تا سطح فیزیکی و فنی‌اش را بالا ببرد. او فوق‌العاده متعهد است و از همه جهت پیشرفت کرده، درباره حضور او در ترکیب اصلی تصمیم می‌گیرم.»
کونته همچنین باید درباره خویچا کواراتسخلیا هم تصمیم بگیرد که در جریان بازی برای گرجستان مچ پایش ضربه خورد. دو هافبک اسکاتلندی در روز آخر به ناپولی اضافه شده‌اند، اسکات مک تأمینای و بیلی گیلمور که دست کونته را در خط میانی باز می‌گذارد.
مربی 55 ساله گفت: «در دوران حضور در لیگ برتر این دو را به عنوان رقیب خیلی خوب شناختم، آنها سطح تیم را بالا می‌برند و در تیم رقابت ایجاد می‌کنند. باید به مرور تیمی رقابتی درست کنیم که جای هیچ کس در ترکیب تضمین شده نباشد.»
جستجو
آرشیو تاریخی