صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و پنج - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و پنج - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خیرونا - بارسلونا، دربی بزرگ کاتالونیا

رکوردت را حفظ کن

بارسلونا در سفر کوتاه امروز عصر به استادی مونتیلیوی و بازی در دربی کاتالونیا مقابل خیرونا به دنبال حفظ رکورد پیروزی است. بلوگرانا با 12 امتیاز از چهار بازی در صدر جدول قرار دارد اما خیرونا با هفت امتیاز تا قبل از بازی‌های این هفته پنجم بود.
خیرونا چند روز با نخستین حضور در رقابت‌های اروپایی فاصله دارد و تیم سوم فصل قبل لالیگا نیم نگاهی هم به بازی با پاری سن ژرمن در فرانسه دارد هرچند قبل از آن متوجه بازی با تیم روی فرم بارسلونا است. خیرونا در تابستان تغییرات زیادی داشت و شروعش در این فصل لالیگا در حد انتظار نبود، بعد از تساوی یک بر یک مقابل رئال بتیس، با سه گل به اتلتیکومادرید باختند. اما تیم میچل در خانه 4 بر صفر اوساسونا را در هم کوبید و با گل‌های ایوان مارتین و آبل رویس در زمین سویا به پیروزی رسید. حالا هم اگرچه نسبت به بارسلونا دست پایین دارند، اما امیدوار به حماسه فصل قبل هستند که برابر این تیم دبل کردند.
بارسلونا در فصل آخر ژاوی دست خالی ماند و حالا فشار مضاعفی روی هانسی فلیک در اولین فصل کارش در این باشگاه وجود دارد. هواداران خوشبین هستند چون تیم بعد از سه برد 2 بر یک مقابل والنسیا، اتلتیک بیلبائو و رایو وایکانو با هفت گل مقابل رئال وایادولید به برتری رسید که در آن رافینیا هت‌تریک کرد.
با احتساب فصل قبل، بارسلونا هشت برد متوالی داشته اما از این هراس دارد که آخرین باختش به زمین خیرونا مربوط می‌شود. قبل از آن بازی، بارسلونا سه دیدارش در لیگ در زمین خیرونا را برده بود از جمله در ژانویه 2023 که با گل پدری به پیروزی رسیدند.

 

اخبار تیمی

خیرونا دو مصدوم خود، ریکاردو آرترو و جاستین را در اختیار ندارد اما اوریل رومئو نمی‌تواند مقابل تیم اصلی‌اش بازی کند به دلیل بندی که در قرارداد قرضی این بازیکن گنجانده شده است. یانخل اررا به دلیل مصدومیت نتوانست تیم ملی ونزوئلا را همراهی کند اما انتظار می‌رود مقابل بارسا به میدان برود. آرنوت دانخوما بین دو نیمه بازی با سویا برای نخستین بار برای خیرونا بازی کرد و بازیکن قرضی ویارئال امیدوار است برای اولین بار در ترکیب اصلی تیم میچل قرار بگیرد. درباره میهمان، گاوی بعد از 10 ماه به تمرین‌های بارسلونا برگشته اما در دسترس مربی نیست و مثل رونالد آرائوخو، آندریاس کریستنسن، فرانکی دیونگ و مارک برنال بازی نمی‌کند. فرمین لوپس هم در جریان تمرین در تیم زیر 21 سال اسپانیا دچار مصدومیت همسترینگ شده است. آنسو فاتی هم آماده بازی است اما بعید است در این بازی روی او ریسک کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی