صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و پنج - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و پنج - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۳

خبر

سهمیه جهانی هندبال از دست رفت
تیم هندبال پسران ایران با ششمی قهرمانی آسیا، سهمیه جهانی را از دست داد. ملی‌پوشان ایران در مرحله گروهی در گروه D با کویت، چین و چین‌تایپه همگروه بودند که صاحب یک برد، یک باخت و یک تساوی شده و به عنوان تیم دوم گروه به مرحله اصلی راه پیدا کردند. آنها در مرحله دوم گروه یک با تیم‌های کره‌ جنوبی، عربستان و اردن همگروه شدند که با باخت مقابل کره، تساوی با عربستان و برد اردن، برای تصاحب سهمیه جهانی با پنجمی جدول رده‌بندی به مصاف بحرین رفتند که بعد از تساوی 37-37 در پایان وقت قانونی، با نتیجه ۴۶-۳۹ در وقت اضافه دوم باختند و سهمیه جهانی را از دست دادند. دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی پسران نوجوان از ۱۳ تا ۲۴ شهریور به میزبانی اردن برگزار شد.


تیم‌های ملی پینگ‌پنگ جهانی شدند
با اعلام فدراسیون جهانی تیم‌های نوجوانان و جوانان تنیس روی میز برای اولین‌بار همزمان جواز مسابقات تیمی قهرمانی جهان را از رنکینگ گرفتند.
 نوجوانان پسر ایران با نایب قهرمانی آسیا و هفتمی رنکینگ تیمی دنیا، به عنوان یکی از ۱۲ تیم برتر، سهمیه جهانی گرفتند.تیم جوانان نیز با هشتمی رنکینگ تیمی دنیا راهی سوئد می‌شود. با تداوم صدرنشینی بنیامین فرجی در رنکینگ انفرادی رده سنی زیر ۱۵ سال، فدراسیون جهانی هر دو سهمیه زیر ۱۵ و ۱۹ سال انفرادی قهرمانی جهان را به فرجی داد. باران ارجمند هم با هفدهمی رده سنی زیر ۱۵ سال برای اولین‌‌بار دختران ایرانی را صاحب سهمیه جهانی کرد. فراز شکیبا و امیرمهدی کشاورزی سهمیه انفرادی جوانان را گرفتند.
مسابقات تنیس روی میز قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان اواسط آذرماه به میزبانی سوئد برگزار می‌شود.


نیمه اول مهر، شروع لیگ برتر تکواندو
فصل جدید لیگ برتر تکواندو نیمه اول مهر ماه شروع می‌شود.
 رقابت‌های لیگ برتر تکواندوی مردان و زنان که سال قبل و برای اولین‌بار به شیوه گرندپری برگزار شده بود، قرار است در فصل جدید هم با همان شکل و شمایل سال قبل برگزار شود.
با تصمیم مسئولان فدراسیون سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر زنان معروف به جام ایراندخت 5 و 6 مهر ماه و بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر تکواندوی مردان موسوم به جام خلیج‌فارس 12 و 13 مهرماه شروع
خواهد شد.


کیانوش رستمی زیر پرچم کوزوو رفت
ایسنا نوشت، کیانوش رستمی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۴ برای کشور دیگری وزنه‌ می‌زند. رقابت‌های قهرمانی جهان از ۱۶ آذر در بحرین آغاز می‌شود و کیانوش رستمی قهرمان و نایب قهرمان المپیک ریو و لندن برای ایران وزنه نمی‌زند و طبق لیست فدراسیون جهانی رستمی در دسته ۹۶ کیلوگرم برای کشور کوزوو وزنه خواهد زد. رستمی سال گذشته در رکوردگیری تیم ملی شرکت نکرد و در ترکیب تیم اعزامی به قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان قرار نگرفت و المپیک ۲۰۲۴ پاریس را هم از دست داد و بعد از آن وارد چالش با فدراسیون شد.


کاپیتان تیم ملی بسکتبال
 در گرگان ماندنی شد
ارسلان کاظمی کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران قراردادش را با شهرداری گرگان یک فصل دیگر تمدید کرد.
 بازیکن اصفهانی بعد از پشت سرگذاشتن دوفصل در ذوب‌آهن، سال گذشته با رفتن مصطفی هاشمی به شهرداری گرگان به جمع شاگردان او پیوست ولی در پایان لیگ حریف طبیعت در فینال نشدند و به نایب قهرمانی رضایت دادند. هر چند شنیده شد که او با رفتن هاشمی گرگان را ترک می‌کند و شایعاتی هم مبنی بر پیوستنش به نفت آبادان یا ذوب‌آهن بود، اما باشگاه گرگان از تمدید قرارداد این بازیکن خبر داد.
 امیرحسین یازرلو و کیوان ریاعی نیز دیگر بازیکنانی هستند که به شهرداری گرگان پیوسته‌اند.


رقابت 8 سانداکار برای طلای آسیا
 8 سانداکار ایرانی امروز برای طلای مسابقات قهرمانی آسیا به میدان می‌روند. شهربانو منصوریان، صدیقه دریایی، سهیلا منصوریان و یاسمن باقرزاده درساندای زنان  و امیرحسین همتی، علی خورشیدی، محمدرضا ریگی و محمد نصیری در ساندای مردان با شکست رقبای خود به دیدار نهایی رسیدند و امروز برای مدال طلا مبارزه می‌کنند.
تیم‌های دوئلین تالو زنان و مردان کشورمان به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی