صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و پنج - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و پنج - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۳

فینال تمام ایرانی باشگاه‌های والیبال آسیا

جدال بزرگ برای قهرمانی

مهری رنجبر
روزنامه‌‌نگار


شهداب یزد و فولاد سیرجان با تصاحب سهمیه جهانی، ساعت 17 عصر امروز در فینال باشگاه‌های والیبال مردان آسیا، برای قهرمانی می‌جنگند؛ در فینالی تمام ایرانی. اتفاقی که شاید به نظر خیلی‌ها قابل پیش‌بینی بود، حتی بازیکنان و کادر فنی دو تیم. دو تیمی که سکانداران آنها قبلاً هم تجربه کوچ در فینال باشگاه‌های آسیا را داشته‌اند. تیم شهداب یزد در نیمه‌نهایی پاولودار والیبال کلاب قزاقستان را با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازات ۲۵-۲۱، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۱۹ برد و فینالیست شد. تیم فولاد سیرجان در آخرین بازی نیمه‌نهایی به مصاف جاکارتا بهایانگ کارا پرسیسی اندونزی رفت. شاگردان بهروز عطایی در یک بازی هیجان‌انگیز، به سختی رقیبشان را که اروین انگاپث و جان پاتری دو ستاره فرانسوی را در ترکیب داشت، با نتیجه 3-2 با امتیازات ۲۵–۲۲،
23-25، 22-25، ۲۵-۲۱ و16-14 بردند و فینالیست شدند تا امروز هواداران والیبال در سالن 6 هزار نفری شاهدیه یزد، یک فینال تمام ایرانی را تماشا کنند. دو تیم ایرانی بعد از صعود به فینال سهمیه باشگاه‌های قهرمانی جهان، ساعت 17 امروز برای تصاحب جام قهرمانی با هم نبردی دیدنی دارند. آنها دیروز با ریکاوری و تمرین برای شبی به یادماندنی آماده شدند.
شاگردان بهروز عطایی که قهرمانی دو فصل لیگ برتر را یدک می‌کشند، به طور حتم امروز هم می‌خواهند با قهرمانی برتری‌شان را به رخ ایران و آسیا بکشند و با این قهرمانی به استقبال فصل جدید لیگ برتر بروند. البته دلخوری آنها بابت حمایت هواداران یزدی از نماینده اندونزی در بازی نیمه‌نهایی، مزید برعلت شده تا فولادی‌ها برای برد این بازی از جان مایه بگذارند، همان‌طور که سیدمحمد موسوی کاپیتان فولاد سیرجان می‌گوید: «از اول هم پیش‌بینی ما فینال تمام‌ایرانی بود. شهداب تیم خوب و قابل‌احترامی است و در خانه‌اش بازی می‌کند و حمایت هوادارانش را دارد، اما ما برای برد بازی می‌کنیم و از اول برای قهرمانی وارد مسابقات شدیم. قبل از بازی با اندونزی به بچه‌ها گفتم چیزی جز قهرمانی به درد ما نمی‌خورد و نایب قهرمانی با آخری برای ما فرقی ندارد.»
 البته نه بازی فینال، بازی راحتی برای فولاد است و نه شهداب یزد حریفی دست و پا بسته. تیم فولاد سیرجان برای تحقق قهرمانی کار سختی دارد چرا که هم ترکیب بازیکنان شهداب یزد تغییر زیادی نسبت به فصل قبل کرده و هم نیمکتش. بهروز عطایی سرمربی فولاد هم به این مسأله اعتراف می‌کند: «شهداب نسبت به چندماه قبل تغییرات ساختاری داشته است و قطعاً بازی سخت و پرفشاری برای هر دو تیم خواهد بود.»
رحمان محمدی‌راد سرمربی تیم شهداب هم به قهرمانی تیمش و حسن ختام میزبانی یزد امیدوار است: «فولاد بازیکنان ملی‌پوش و باتجربه‌ای دارد. ما ضعف و قوت‌هایش را می‌شناسیم و سعی می‌کنیم با استفاده از آنها بهترین نتیجه را رقم بزنیم. من به شاگردانم خیلی امیدوارم چرا که بچه‌ها 2 ماه در گرما و همزمان با بازسازی سالن تمرین می‌کردند. ما امروز با افتخار از میزبانی صحبت می‌کنیم و ایمان دارم بچه‌ها برای قهرمانی از جان مایه می‌گذارند. هرچند با شناخت دو تیم از هم، کار سختی داریم، اما شک نکنید هیچ چیز شیرین‌تر از قهرمانی نیست و هر تیمی تصمیم بهتری در لحظه بگیرد، قهرمان می‌شود.»
به طور حتم هواداران والیبال، بعد از چند ماه امشب بازی جذابی را در سالن یا از تلویزیون تماشا می‌کنند.

برنامه بازی های رده‌بندی و فینال
رده‌بندی؛ ساعت 14
 پاولودار والیبال کلاب (قزاقستان) – جاکارتا بهایانگ کارا پرسیسی (اندونزی)
فینال؛ ساعت 17
 شهداب یزد – فولاد سیرجان ایرانیان

جستجو
آرشیو تاریخی