صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و چهار - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و چهار - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۳

خبر

قهرمانان پاریس
به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
قهرمانان پارالمپیک و المپیک‌ به دیدار رهبر انقلاب خواهند رفت. سید محمد شروین اسبقیان، معاونت قهرمانی وزارت ورزش درباره تجلیل از قهرمانان گفت: «قهرمانان پارالمپیک و المپیک‌ به دیدار رهبر انقلاب خواهند رفت و به زودی از آنها به صورت ویژه تجلیل می‌شود.»


قهرمانی روئینگ چهارنفره
در مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا
اولین مدال ایران در مسابقات روئینگ قهرمانی زیر ۲۳ سال و جوانان آسیای چین طلا شد. قایق چهارنفره زیر ٢٣ سال بانوان در فینال قهرمانی آسیا در شهر شنیانگ به آب زد. تیم ایران با ترکیب فاطمه مجلل، کیمیا زارعی، مهنا حاجی‌حسینی و ساقی ملکی در رقابت با قایقرانان قزاقستان، چین، ویتنام و کره شمالی با زمان ۶:۴٢.٩٣ دقیقه اول و صاحب مدال طلا شد. در این رقابت نمایندگان ویتنام و چین دوم و سوم شدند.


برد تیم‌های ملی شطرنج
در المپیاد جهانی
تیم ملی شطرنج مردان بدون حضور مرد شماره یک ایران برابر پرتغال و تیم ملی زنان مقابل السالوادور به دومین برتری در المپیاد جهانی رسیدند. دور دوم چهل‌وپنجمین المپیاد جهانی شطرنج به میزبانی مجارستان با حضور حدود ۲۰۰ کشور برگزار شد. محمدامین طباطبایی، بردیا دانشور، پویا ایدنی و سینا موحد با سرمربیگری الکساندر گریشوک در دور دوم تیم مردان مقابل حریف پرتغالی دست‌ به مهره شدند. سینا موحد و بردیا دانشور با شکست رقبای خود هر کدام یک امتیاز و پویا ایدنی و محمد امین طباطبایی با تساوی مقابل حریف پرتغالی خود به تساوی رسیدند و هر کدام 0/5 امتیاز برای تیم ملی به دست آوردند. در نهایت ایران با نتیجه ۳ بر یک حریف پرتغالی را شکست داد. همچنین تیم ملی زنان با ترکیب مبینا علی‌نسب، طناز ازلی، ستایش کریمی، پروا بهزادنظیف به سرمربیگری همایون توفیقی توانست با نتیجه ۴ بر صفر السالوادور را شکست دهد و دومین پیروزی را به دست آورد. این مسابقات در ۱۱ دور برگزار می‌شود.


تقدیر ویژه از دختر موتورسوار ایران
رئیس کنفدراسیون موتورسواری آسیا از وزیر ورزش و جوانان ایران به خاطر اعزام دختر ایرانی به مسابقات کاپ آسیا قدردانی کرد. پس از حضور آرزو عابدینی اولین دختر ایرانی در مسابقات کاپ آسیا، استفان مکی کاراپیت رئیس کنفدراسیون موتورسواری آسیا در نامه‌ای به دنیامالی وزیر ورزش و جوانان ایران از حمایت‌های وی تقدیر کرد: «حضور یک بانوی ایرانی در مسابقات آسیایی یک لحظه تاریخی و نقطه عطفی بود که با حمایت شما از فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران به‌دست آمد. به عنوان رئیس FIM آسیا معتقدم فدراسیون موتورسواری ایران با مدیریت فعلی خود در مسیر درستی حرکت می‌کند و گام‌های قابل توجهی در توسعه موتوراسپورت برداشته شده است. رهبری آینده‌نگر و برنامه‌محور رئیس فدراسیون، آقای ناظمی به ما اطمینان می‌دهد که آینده‌ای روشن برای موتورسواری در ایران خواهیم داشت.»
 

بازگشت آورتا و فولاد به بسکتبال
تیم‌های آورتا ساری و فولاد هرمزگان به لیگ برتر بسکتبال بازگشتند. در حالی که این دو تیم قبلاً اعلام کرده بودند به‌دلیل مشکلات مالی قادر به حضور در فصل جدید مسابقات لیگ بسکتبال نیستند اما خبر می‌رسد که مسئولین هیأت‌های استانی با همکاری اداره ورزش استان‌های هرمزگان و مازندران به حمایت از این دو تیم پرداخته‌اند و فردا نمایندگان خود را به نشست سازمان لیگ برای بررسی مسائل و هماهنگی‌های مرتبط با فصل جدید لیگ اعزام می‌کنند. تاکنون حضور تیم‌های طبیعت، مهگل، رعد پدافند، شهرداری گرگان، ذوب‌آهن، مس کرمان، گلنور و پتروشیمی قطعی شده است.


پایان اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
شروع آزادکاران از امروز
در حالی که اردوی اول تیم ملی کشتی فرنگی صبح روز جمعه تمام شد، دومین مرحله اردوی تیم ملی آزاد بزرگسالان در کمپ تیم‌های ملی از صبح امروز شروع می‌شود. مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی، 7 تا 10 آبان ماه در تیرانای آلبانی برگزار می‌شود و اگر برخلاف سال گذشته، این بار ویزای تیم‌های ملی ایران از سوی میزبان صادر شود، شاگردان حسن رنگرز و پژمان درستکار در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. هر دو تیم بعد از پایان المپیک، چهار مرحله اردو برای این رقابت‌ها دارند که دیروز جمعه (23 شهریور) اولین مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی فرنگی برای شرکت در جهانی آلبانی به اتمام رسید، این در حالی است که دومین مرحله از اردوی آزاد نیز از امروز در کمپ تیم‌های ملی شروع می‌شود.
تیم ملی کشتی فرنگی که المپیک را با کسب دو نشان طلا، یک نقره و یک برنز در 6 وزن به پایان رساند، اردویش را از 15 شهریور ماه آغاز کرد و با اتمام اردو و چند روز استراحت، دور جدید تمرینات این تیم از 27 شهریور ماه استارت خواهد خورد و تا پنجم مهر ماه ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی