صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و چهار - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و چهار - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۳

خبری از پاداش وزارت ورزش نیست

سلیمی:می‌توانم بهترین مرد تکواندوی دنیا باشم

فائزه زمانی
خبر‌نگار


با اینکه حدود یک ماهی از المپیک 2024 گذشته، اما خبری از پاداش وزارت ورزش به مدال‌آوران پاریس نیست. آرین سلیمی، نابودگر تکواندو یکی از ستاره‌های کاروان ایران در آسمان پاریس بود که با بیرون کشیدن طلا از دهان حریفانش، همه را سورپرایز کرد. او که به گفته خودش، این روزها روی ابرها سیر می‌کند، معتقد است طلای المپیک در 20 سالگی به همان اندازه که شیرین است، می‌تواند کارش را تمام کند و حالا باید حرفه‌ای‌تر از قبل قدم بردارد.

از حال و هوای این روزهایت بگو. تصور چنین اتفاقاتی را داشتی؟
این روزها خیلی دوست‌داشتنی است، حس و حال خاصی دارد. بعد از مدت‌ها کنار خانواده هستم که از این بابت خوشحالم. خدا را بابت این روزها شاکر هستم و از مردم نازنین تشکر می‌کنم که حتی در خیابان هم که مرا می‌بینند، مورد لطف قرار می‌دهند.
طبق جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی، نفر اول وزن 80+ کیلوگرم شدی. فکرش را می‌کردی در 20 سالگی به این موفقیت برسی؟
از وقتی که تکواندو را شروع کردم، یکی از اهدافم رسیدن به رنکینگ یک دنیا بود. تا قبل از این توانسته بودم خودم را تا رنک 16-17 المپیک برسانم اما با عملکردی که در پاریس داشتم، حالا علاوه بر طلای المپیک، نفر اول وزنم در دنیا شده‌ام که بابت تحقق این هدفم خوشحال هستم. امیدوارم امسال جزو گزینه‌های بهترین تکواندوکار مرد دنیا باشم و به این عنوان هم برسم. از اوایل سال 2024 تا الان در هر تورنمنتی که شرکت کردم، طلا گرفتم و حس می‌کنم شایسته این جایزه هم هستم. این موفقیت‌ها فقط و فقط به لطف خدا و حمایت یکسری عزیزان مخصوصاً مجموعه فدراسیون تکواندو و خانواده عزیزم رقم خورده است که از آنها تشکر می‌کنم.
چه خبر از پاداش وزارت ورزش؛ بالاخره پرداخت شد؟
 پاداش پای سکوی کمیته ملی المپیک و فدراسیون تکواندو و حقوق‌های عقب افتاده پرداخت شده است. خیلی از دوستان فکر می‌کردند که هر کدام از نهادهای استان کرمانشاه به بنده 700 میلیون داده‌اند، در صورتی که مجموع پاداش استانداری، مدیر کل ورزش و جوانان و هیأت تکواندو 700 میلیون شده است اما هنوز خبری از پاداش وزارت ورزش نیست و متأسفانه پرداخت نشده است.
طلای المپیک در 20 سالگی ممکن است تو را اقناع کند یا آرین سلیمی همچنان تشنه فتح قله‌های بعدی خواهد بود؟
من به طلای المپیک در این سن خیلی نیاز داشتم تا بیشتر از قبل روی ورزش قهرمانی تمرکز کرده و مسیرم را حرفه‌ای‌تر از قبل ادامه دهم. طبیعی است که اگر ظرفیت این اتفاق بزرگ در چنین سنی را نداشته باشی، همین طلا می‌تواند کارت را تمام کند. حالا فقط مشغول تفریح، استراحت و درمان آسیب‌هایم هستم. فعلاً سعی می‌کنم خیلی به تکواندو نزدیک نشوم و زمانی که دوباره تشنه تکواندو باشم، تمریناتم را شروع خواهم کرد. من قبل از این هم طلای آسیا، گرنداسلم و نقره بازی‌های آسیایی و دانشجویان جهان را داشتم، طلای المپیک فقط تکمیل‌کننده موفقیت‌هایم بود و خیلی هم دور از دسترس نبود. حالا خیالم راحت است که کلکسیون مدال‌هایم کامل است اما طلای دانشجویان جهان، بازی‌های آسیایی و جهان را ندارم و قطعاً در آینده به دنبال کسب آنها خواهم بود. علاه بر ورزش جوانب دیگر زندگی هم برایم مهم است اما حالا می‌خواهم با تمرکز بیشتر روی ورزش قهرمانی‌ام، در این مسیر حرفه‌ای‌تر باشم، در کل دوست دارم زندگی سالمی داشته باشم تا در همه ابعاد زندگی موفق باشم.
از مصدومیت انگشتت چه خبر؛ جای نگرانی که نیست؟
قرار بود دستم را عمل کنم چون انگشتم جابه‌جا شده و از مفصل شکسته بود اما پزشکان معتقدند که با جراحی فقط 10 درصد امکان بهبودی وجود دارد و به همین خاطر هم منصرف شدم. احتمالاً با گذشت زمان شرایط فرق کرده و 80 درصد بهبودی حاصل خواهد شد اما متأسفانه شکستگی مفصل، مصدومیت بدی است و احتمالاً تا آخر عمرم باید با آن دست و پنجه نرم کرده و کنار بیایم.
از اینجا به بعد زندگی‌ات را چگونه ترسیم می‌کنی؛ هدف بعدی‌ات چه خواهد بود؟
همیشه سعی می‌کنم قدم به قدم جلو بروم. فعلاً به تکواندو فکر نمی‌کنم و فقط در حال استراحت هستم اما به خوبی می‌دانم که قدم بعدی چیست و هر زمان که تمریناتم را شروع کنم، احتمالاً نیم‌نگاهی هم به المپیک بعدی خواهم داشت. قطعاً المپیک 2024 برای من تمام شده است و حالا مسیرهای جدیدی را در پیش دارم.

جستجو
آرشیو تاریخی