روی خلاقیت فردی به پیروزی رسیدیم

نصرتی: فقط ژاپن از تیم‌های آسیایی فاصله گرفته است

 ناصر قراگزلو
خبرنگار

 محمد نصرتی بازیکن سابق تیم ملی که قبل از بازی تیم ملی کشورمان مقابل امارات در گفت‌و‌گو با ایران ورزشی با صراحت گفته بود که ایران مقابل امارات برنده خواهد شد پس از پیروزی مقابل امارات به درستی حرف‌هایش اشاره می‌کند.
 
بازی تیم ملی مقابل امارات را چگونه ارزیابی کردید؟
 تیم ملی ایران مقابل امارات نتیجه‌گرا بازی کرد و به گونه‌ای ظاهر شد که سه امتیاز را گرفت البته امارات در بحث مالکیت و بازیسازی بهتر از ما بود اما بازیکن زهر‌داری نداشت در حالی که ما بازیکن زهردار داشتیم و روی خلاقیت بازیکنان خودمان نظیر قایدی به گل رسیدیم و سه امتیاز حساس بازی دوم را که در خارج از خانه بود کسب کردیم.
  در شرایطی پیروز شدیم که فاصله فنی چندانی با تیم درجه دوم امارات نداشتیم.
 بله فاصله‌ها خیلی نزدیک شده و در این بین فقط ژاپن است که فراتر از آسیا شده و به نوعی خودش را از آسیا جدا کرده است.
 در خصوص بازی مقابل قطر و بعد از آن مقابل تیم کره شمالی چه صحبتی دارید؟
 بازی ما با قطر در ورزشگاه خانگی خودمان برگزار می‌شود و با وجود دشواری‌هایی که برای برگزاری این دیدار در شهرقدس ممکن است پیش بیاید اما ما حتماً از این بازی دست پر بیرون خواهیم آمد چون قطر به لحاظ فنی حریف ما نخواهد شد و ما مشکلی برای پیروزی و مسائل فنی مقابل قطر نخواهیم داشت اما بازی با کره شمالی در لائوس بازی سختی خواهد بود. من بازی این تیم را در مقابل قطر دیدم که در آن دو تیم به نتیجه تساوی دو بر دو دست یافتند در حالی که کره شمالی ده نفره بود اما با وجود این به قطر نباخت. من خودم هم مقابل کره شمالی بازی کرده‌ام تیمی که فوتبالش سبک بازی خاصی دارد و به قول خودمان تیمی چغر و سخت بباز است از این رو بازی دشواری مقابل کره شمالی داریم اما با برنامه می‌توانیم از سد این تیم بگذریم.
 در خصوص اشتباهات تیم ملی مقابل امارات چه نقد فنی دارید؟
 ساختار فنی ما به گونه‌ای بود که در فاز دفاعی خوب و موفق عمل کردیم. از مهاجمان بگیرید تا جهانبخش و قایدی که همگی در کار دفاعی شرکت می‌کردند. چیزی که موجب شد موقعیت خاصی به حریف ندهیم که این حسن بزرگ تیم ملی مقابل امارات بود.
  قدوس و جهانبخش تیم باشگاهی ندارند اما در تیم ملی بازی می‌کنند، در این رابطه چه عقیده‌ای دارید؟
 جهانبخش مقابل امارات خوب بازی کرد و سامان قدوس هم معمولی بود. در خصوص بازی کردن بازیکنان ملی که باشگاه هم ندارند باید بگویم این رویه در تیم ملی ما وجود داشته و حتی در زمان کی‌روش هم این مربی از بازیکنانی استفاده کرد که در مقطعی باشگاه نداشتند.

جستجو
آرشیو تاریخی