صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و سه - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و سه - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۷

چرا مجیدی از هم‌تیمی‌ سابق حمایت نکرد؟

همیشه آماده برای جانشینی

در این ایام که جایگاه جواد نکونام در استقلال به شدت سست شده بود و این مربی تا آستانه برکناری پیش رفت، برخی گزینه‌های داخلی به عنوان جانشین احتمالی او معرفی شدند که طبق معمول فرهاد مجیدی بارزترین گزینه در میان نام‌های ایرانی بود.
مجیدی که فصل پیش به دلیل عملکرد نامناسب در تیم الاتحاد کلبا از مربیگری این باشگاه کنار گذاشته شد، با اشتیاق بسیاری در این ایام انتظار می‌کشید تا دوباره به استقلال بازگردد. او با انتشار استوری‌های معنادار از دوران حضورش در استقلال به عنوان مربی بارها علاقه پنهان خود را برای گرفتن جای نکونام آشکار کرد تا مشخص شود نامبرده در میان مربیان ایرانی که می‌توانند گزینه هدایت این باشگاه باشند، آماده‌ترین فرد برای گرفتن جایگاه جواد نکونام باشد.
فرهاد پیش‌تر نیز 3 بار جای مربیان استقلال را گرفته بود و اگر این بار نیز جای نکونام را می‌گرفت یا در آینده بگیرد، از این منظر رکورددار خواهد شد. او ابتدا جانشین شفر شد که دوران ناموفقی داشت. سپس به جای استراماچونی، سرمربی استقلال شد که درآن ایام نیز به توفیقی نرسید. در مرتبه سوم مجیدی در فصل بیستم به جای محمود فکری، سرمربی استقلال شد که در آن فصل نیز به موفقیتی دست نیافت و در نهایت در فصل بیست و یکم و در حالی که از ابتدا سکان هدایت استقلال را در دست داشت، به قهرمانی دست یافت.
 در واقع مجیدی 3 فصل پی در پی به عنوان آلترناتیو موفق به کسب قهرمانی نشد و در فصل چهارم مربیگری‌اش توانست به قهرمانی دست یابد.
 مجیدی به واسطه همان قهرمانی اما رفتاری انجام می‌دهد که ظاهراً خود را در روزهایی که استقلال با مربیانش وارد چالش می‌شود، بهترین گزینه برای بازگشت به این باشگاه می‌داند.
او در هفته‌های اخیر بی‌آنکه کوچکترین حمایتی از جواد نکونام داشته باشد، با رفتاری کاملاً هدفدار در پی بازگشت دوباره به اردوگاه آبی بود تا مشخص شود برای رسیدن به نیمکت استقلال هیچ تعارفی با هم‌تیمی‌های سابق خود ندارد و هرگز خود را ملزم به حمایت نمی‌داند.
گرچه مربیگری در استقلال شیرین و ماجراجویانه است اما اخلاقی بود که فرهاد مجیدی این بار در حالی که فقط 3 هفته از لیگ برتر گذشته از نکونام حمایت می‌کرد تا این مربی بتواند به راهش ادامه دهد اما وی که خود سال‌ها ناکامی را در استقلال در کارنامه‌اش دارد و بعد از قهرمانی در فصل بیست و یکم نیز بلافاصله به پیشنهاد باشگاه الاتحاد کلبا امارات پاسخ مثبت داد و بی‌آنکه توجهی به قراردادش با استقلال داشته باشد، همچون دوران بازیگری این تیم را ترک کرد، حتی حاضر به حمایت ظاهری هم از هم‌تیمی سابق خود نشد تا به نوعی بازنده اخلاقی ماجراهای اخیر در استقلال باشد. به هر حال مجیدی نباید فراموش کند که روزی با همین جواد نکونام جام قهرمانی را به عنوان بازیکن برای استقلال به همراه آورد و قطعاً لازم است انسان‌ها گاهی رفاقت‌های قدیمی را زیر پا نگذارند.

جستجو
آرشیو تاریخی