صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و سه - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و سه - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۷

برای حضور روی نیمکت استقلال با من صحبت نکردند

نامجومطلق: ابقای نکونام بهترین تصمیم بود

فائزه زمانی
خبر‌نگار


مجید نامجومطلق در روزهایی که حواشی از در و دیوار باشگاه استقلال بالا می‌رفت و هر بار یک گزینه به عنوان جانشین جواد نکونام مطرح می‌شد، به عنوان یکی از گزینه‌های داخلی نامش مطرح شد! این خبرها درحالی دست به دست شد که آقا مجید در گفت‌و‌گویی اختصاصی با ایران ورزشی تأکید کرد که هیچ یک از مدیران باشگاه استقلال در روزهای اخیر برای سپردن سکان هدایت این تیم با او صحبتی انجام نداده‌اند. نامجومطلق در عین حال معتقد است که تداوم حضور نکونام در استقلال بهترین تصمیم از سوی مدیران باشگاه استقلال است.
  در روزهای اخیر اخبار و حواشی متعددی درباره انتخاب سرمربی جدید در استقلال مطرح شد. این شایعات حتی در روحیه بازیکنان نیز اثرات مخربی گذاشت و بسیاری از بازیکنان از بلاتکلیفی تیم بشدت ناراحت بودند و گله می‌کردند.
اول از همه خداراشکر می‌کنم که جواد نکونام در استقلال ماند. این اتفاقات و حواشی در شأن باشگاه بزرگی مثل استقلال نبود. برخلاف سال قبل که یکسری حواشی ایجاد شد و قهرمانی را از تیم گرفت، ابتدای فصل جاری شرایط آرام و خوبی داشتیم. همچنین از آنجایی که نکونام همچنان در استقلال ماند و هلدینگ خلیج‌فارس مدیریت باشگاه را به عهده گرفته بود، فکر می‌کردم حداقل امسال آرامش در استقلال حاکم باشد اما متأسفانه با این اتفاقات و حواشی تیم مجدداً به حاشیه رفت. اما به هرحال خداراشکر که بالاخره این مسائل حل شد و امیدوارم تا پایان فصل استقلال در آرامش کارش را دنبال کند. این اتفاقات برای باشگاه بزرگی همچون استقلال مناسب نیست.
 در روزهای اخیر نام‌های متعددی برای جانشینی جواد نکونام مطرح شد که اسم شما هم به میان آمد. آیا در این راستا با شما صحبتی شد یا اینکه خبرهای منتشر شده شایعه‌سازی بوده است؟
مدیران باشگاه استقلال هیچ صحبتی با من در این باره نداشتند و این موضوع صحت ندارد. ابقای نکونام بهترین تصمیمی بود که در این برهه می‌شد گرفت، منتها او باید در تفکرات خود بازنگری کند. تیم استقلال همیشه فوتبالی هجومی را ارائه داده و به این سیستم عادت کرده است. نکونام و مدیریت باید با یکدیگر به تعامل رسیده و مشکلاتشان را حل کنند. به نظر من چیزی جز تعامل نمی‌تواند موجب موفقیت یک تیم شود. امیدوارم دیگر شاهد این حواشی نباشیم چون به سود هیچ‌کس نیست.
 آیا تغییر در کادر فنی استقلال می‌تواند کمکی به این تیم کند؟
استقلال زمان کم و بازی‌های سختی پیش رو دارد. تغییر کادرفنی هیچ کمکی به تیم نمی‌کند چون در حال حاضر بازیکنان با نکونام اخت شده‌اند. هرمربی که به تیم بیاید، باید زمانی را صرف القای تفکرات خود به بازیکنان کند. از طرف دیگر طول می‌کشد تا استقلالی‌ها هم با سرمربی جدید ارتباط بگیرند و همین موضوع می‌تواند آسیب بیشتری به تیم بزند. امیدوارم این حواشی از بین برود چون فقط به تیم ضربه زده و هیچ کمکی به پیشرفت آن نمی‌کند.
 بازی با الغرافه هم نزدیک است و این دیدار برای آبی‌ها یک چالش بزرگ است. نظر شما با توجه به اینکه در فوتبال قطر نیز سابقه بازی دارید، در آستانه این بازی چیست؛ آیا استقلال می‌تواند به نتیجه مطلوب برسد؟
تیم‌های عربستانی با پیشرفتی که داشته‌اند، شرایط را برای همه سخت کرده و نه فقط استقلال بلکه همه تیم‌ها کار دشواری در لیگ نخبگان آسیا دارند.
در رابطه با لیگ برتر هم باید بگویم که استقلال تحت هر شرایطی در کورس قهرمانی است ولی آرامش باید به تیم برگردد تا حوشی بخوابد و نکونام بتواند کارش را انجام دهد. به شخصه امیدوارم استقلال بهترین روزها را تجربه کند.
استقلال هم کادر فنی خوبی دارد و هم بازیکنان خوبی. مدیران هم کم تجربه ندارند. تعجب می‌کنم چرا این حواشی ایجاد می‌شود. امیدوارم دیگر این اتفاقات رخ ندهد.

جستجو
آرشیو تاریخی