صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و یک - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و یک - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۷

خبر

صحبت‌های متناقض فتح‌الله‌زاده درباره نیمکت استقلال
علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در جدید‌ترین مصاحبه خود به حمایت از جواد نکونام پرداخت. او در صحبت‌های خود اینطور گفته که اگر مدیریت باشگاه را برعهده داشت، تا زمان برگزاری دربی دست به کادرفنی استقلال نمی‌زد و اخراج نکونام را به بعد از آن موکول می‌کرد. البته که این صحبت‌های فتح‌الله‌زاده با اقدامات اخیر او در تناقض است؛ چراکه او در زمان مدیریتش در باشگاه استقلال از همان هفته‌های ابتدایی برای اخراج ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق باشگاه، عجله داشته و دقیقاً رویکردی مشابه مدیران فعلی باشگاه استقلال داشت. در شرایطی که فتح‌الله‌زاده قبلاً در عمل اقداماتش را نشان داده است، حمایت او از جواد نکونام و انتقاد به تعجیل مسئولان باشگاه برای اخراج سرمربی آبی‌پوشان کمی عجیب و مخالف سیاست‌های او به نظر می‌رسد.
 

تقابل استقلال-الغرافه
احتمالاً با 5 هزار بلیت
بازی استقلال و الغرافه قطر با اعمال محدودیت‌هایی ویژه در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می‌شود. با توجه به شرایط خاص این ورزشگاه یکی از محدودیت‌هایی که اعمال خواهد شد، شرایط خاص بلیت‌فروشی است تا مشکلی از لحاظ میزبانی برای ایرانی‌ها پیش نیاید. بر همین مبنا طبق خبری که به دست ما رسیده است، درحالی که این ورزشگاه 8000 نفر ظرفیت دارد، مسئولان برگزاری مسابقات دست به ریسک نزده و تصمیم دارند فقط 5000 بلیت بفروشند تا کنترل تماشاگران و شرایط بازی برایشان راحت‌تر بوده و مشکلی در ورزشگاه پیش نیاید. همچنین 1000 بلیت از این تعداد سهم بانوان است که قرار است با برطرف شدن مشکلات ورزشگاه شهدای شهر قدس، برای تماشای بازی به استادیوم بیایند.
 

تولد 79 سالگی باشگاه استقلال
باشگاه استقلال 79 ساله شد؛ باشگاهی که قطعاً یکی از تاروپودهای اصلی فوتبال ایران محسوب می‌شود و افتخارات زیادی در این 79 سال فعالیتش از خود به جای گذاشته است.
استقلال جدا از بحث افتخارآفرینی‌ها و قهرمانی‌هایش در لیگ برتر ایران و حتی فراتر از آن در آسیا، اسطورهای زیادی به فوتبال ایران معرفی کرده است که بی‌شک فوتبال ملی خود را به آن مدیون می‌داند. البته که این روزها و در جشن 79 سالگی این باشگاه شرایط این تیم خیلی خوب به نظر نمی‌رسد و باز هم حواشی دامان این باشگاه بزرگ را گرفته است تا مانعی بزرگ جلوی پای استقلالی‌ها باشد. بی‌شک در چنین برهه‌ای مدیران استقلال باید به خود بجنبند تا هرچه زودتر آژیر قرمز این تیم از کار افتاده و دوباره به وضعیت سفید خود برگردد تا شرایطی در خور شأن باشگاه بزرگ استقلال فراهم شود.
 

دلگیری زیلیکیچ از نکونام
صحبت‌های اخیر جواد نکونام به مذاق آلمدین زیلیکیچ وینگر باشگاه استقلال خوش نیامده است. سرمربی آبی‌پوشان در روزهای اخیر طی مصاحبه‌ای اینطور گفته بود که زیلیکیچ یکی از بی‌کیفیت‌ترین بازیکنان خارجی است و با این وضعیت فنی، قادر به بازی در هیچ تیم لیگ برتری نیست؛ صحبت‌هایی که حالا باعث دلخوری زیلیکیچ شده و ناراحتی او را به همراه داشته است. ماجرای جذب زیلیکیچ به زمانی برمی‌گردد که جواد نکونام هنوز مجوز هدایت باشگاه در فصل جدید را دریافت نکرده و تکلیف او مشخص نبود اما بعد از برطرف شدن مشکل سرمربی آبی‌پوشان، او از وضعیت فنی این بازیکن راضی نبوده و در مصاحبه اخیرش هم اعلام کرده که زیر بار حفظ زیلیکیچ نمی‌رود. البته خیلی‌ها هم معتقدند اگر زیلیکیچ مورد تأیید نبود چرا نکونام 3 هفته صبر کرد و بعد از آن درباره این بازیکن اظهارنظر کرد.
 

شرایط مشابه الغرافه با استقلال
تیم الغرافه قطر حریف استقلال در هفته اول لیگ نخبگان تقریباً شرایطی مشابه این تیم دارد. در حالی که این روزها تکلیف نیمکت باشگاه استقلال روشن نیست و جواد نکونام با یک برد، یک باخت و یک تساوی در آستانه اخراج قرار دارد، رقیب قطری استقلالی‌ها هم اوضاع بهتری نسبت به این تیم ندارد و تا اینجای کار در 4 بازی خود یک برد، یک مساوی و 2 باخت با 5 گل خورده را ثبت کرده است. بنابراین استقلالی‌ها حداقل مقابل الغرافه شرایط نسبتاً برابری داشته و همین موضوع باعث می‌شود تا با نگرانی کمتری در هفته اول لیگ نخبگان به میدان بروند.

جستجو
آرشیو تاریخی