صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و یک - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و یک - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۷

اعتراض خاموش بازیکنان به بلاتکلیفی استقلال

یک نیمکت، هزار شایعه

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار


در حالی که یک هفته تا اولین بازی استقلال در لیگ نخبگان آسیا مقابل تیم فوتبال الغرافه قطر باقی مانده، اما همچنان تکلیف نیمکت این تیم مشخص نیست و مدیران این باشگاه نتوانستند تصمیم قاطعانه‌ای درباره نیمکت تیم‌شان اتخاذ کنند.
طی روز‌های گذشته بار‌ها به طور غیرمستقیم از سوی مدیران استقلال اعلام شده که قصد دارند یک سرمربی خارجی را به جای نکونام به خدمت بگیرند، اما تا به امروز اقدامی نشده و حتی اگر همین امروز نیز اقدام شود با توجه به زمان اندک باقی‌مانده تا بازی با الغرافه قطر بعید نیست که استقلال بار دیگر دچار بحران نتیجه‌گیری شده و لیگ نخبگان آسیا را نیز بد شروع کند.
اوج شگفتی آنجا است که در روز‌های گذشته تصمیم‌گیران دائم در حال بازی با اسامی گوناگون بوده‌اند و نتوانستند استراتژی مناسبی را درباره فردی که قرار است جای نکونام را بگیرد، اتخاذ کنند.
نتیجه این سیاست نامناسب ورود بحران فکری به مجموعه تیم بوده، به طوری که اغلب بازیکنان استقلال نیز از این وضعیت بشدت ناراضی هستند و در صحبت‌های غیررسمی به این موضوع اشاره کرده‌اند که اساساً تکلیف خود را با سرمربی این تیم نمی‌دانند.
برخی بازیکنان استقلال معتقدند که مدیران این باشگاه باید درباره کادرفنی به سرعت تصمیم‌گیری کنند تا تکلیف مشخص شود. هرچند که حمایت‌هایی از سوی تعدادی از بازیکنان از جواد نکونام نیز انجام شده اما اصل ناراحتی همین بلاتکلیفی است که عرصه را بر ارکان تیم تنگ کرده است.
این وضعیت ممکن است در نتیجه‌گیری استقلال مقابل الغرافه نیز تأثیرات مخربی بگذارد، اما مدیران استقلال بدون توجه به اینکه نتیجه این استراتژی چه بازخوردی به همراه خواهد داشت، به راه خود ادامه می‌دهند و بر همان مدار در حال حرکت هستند.
در واقع با گذشت یک هفته از گزینه‌سازی برای نکونام هنوز مشخص نشده قرار است سرمربی بعدی استقلال چه کسی باشد و شگفتا که در این میان نام ساپینتو که از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران به دلیل رفتار نامناسب با محرومیت ۴ ماهه نیز مواجه شده، در بین گزینه‌ها به چشم می‌خورد که مطرح شدن نام این مربی خود حواشی متعددی به دنبال داشته و گفته می‌شود مرد پرتغالی مجوز لازم برای بازگشت را ندارد.
هرچند که برخی معتقدند چنین فضایی از سوی مدیران باشگاه استقلال به وجود آمده تا شاید زمینه برای بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال مطرح شود که البته صحت و درستی این موضوع نیز محل تردید است، اما جالب است که مجیدی همچنان یک گزینه فرعی است.
البته یک راه دیگر نیز هنوز باقی مانده و آن ادامه همکاری با نکونام است و شاید مدیران استقلال بر اثر فشار‌های وارده در نهایت چند بازی دیگر به نکونام فرصت دهند که اگر چنین شود و نکونام نتیجه لازم را در بازی‌های باقیمانده به دست آورد، شاید به طور کلی پروژه برکناری او منتفی شود.
اینطور که از رفتار مدیران استقلال پیداست، آنها در مواجهه با جواد نکونام ظاهراً رودربایستی هم دارند و از طرفی از نتایج راضی نیستند و از سویی دیگر نیز نمی‌خواهند با برکنار کردن این مربی برای استقلال هزینه‌تراشی کنند.
همین که نکونام در اوج شایعات در تمرینات حاضر می‌شود و استقلال را تمرین می‌دهد، خود نشان‌دهنده اوج بلاتکلیفی در این باشگاه است و شاید هم نکونام از جایی جز مدیران استقلال و مالکان کنونی آن گارانتی لازم برای ادامه کار در این باشگاه را دریافت کرده که در تمرینات حاضر می‌شود؟!
به هرحال تمام این مسائل منجر به بلاتکلیفی استقلال شده و این وضعیت در آستانه بازی با الغرافه قطر در لیگ نخبگان خبر خوشایندی برای این باشگاه نیست.
در 24 ساعت گذشته حتی شایعه فسخ یکطرفه قرارداد نکونام نیز منتشر شد که اگر این خبر صحت داشته باشد، مدیران باشگاه استقلال را با یک چالش مالی بزرگ مواجه خواهد ساخت چون نکونام تا پایان فصل بعد هم با استقلال قرارداد رسمی دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی