صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و یک - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و یک - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۷

مرد پرتغالی حوالی نیمکت آبی

ساپینتو جدی‌ترین آلترناتیو نکونام

 تنش و اختلاف بین مدیریت باشگاه استقلال و جواد نکونام بیشتر از همیشه شده و اظهارات روزهای اخیر این سرمربی هم نشان داد که ارتباط مناسبی بین طرفین وجود ندارد که در این وضعیت، نماینده هلدینگ خلیج‌فارس در این باشگاه بدون توجه به این مسائل پیگیر استخدام یک سرمربی جدید است.
 یکی از گزینه‌های روی میز مدیران استقلال برای جایگزینی جواد نکونام، سرمربی پرتغالی پیشین آبی‌پوشان است. ریکاردو ساپینتو که در لیگ بیست و دوم هدایت استقلال را برعهده داشت و با رفتارهای خاص خود بارها مورد توجه بود، حالا بار دیگر مدنظر استقلالی‌هاست.
مدیران باشگاه استقلال طی 48 ساعت اخیر هجمه زیادی را به دلیل مذاکره برای استخدام ایوایلو پتف متوجه خود دیده‌اند که امواج منفی شدید در فضای مجازی و حقیقی موجب شده تا تقریباً حضور این مربی خارجی به جای جواد نکونام منتفی شود، اما این پایان ماجرا نبوده و هیأت مدیره این باشگاه مذاکرات خود را با ریکاردو ساپینتو دنبال کرده است.
گزینه‌ای که از هر نظر در شرایط موجود مناسب استقلال است؛ اولاً او با شرایط استقلال و فوتبال ایرانی آشنایی خوبی دارد و با توجه به تغییر زودهنگام سرمربی، برای هماهنگی با نفرات استقلال نیاز به زمان زیادی ندارد.
دوماً او با سبک تهاجمی خود نتایج درخشانی را در استقلال خلق کرد و هواداران این تیم نیز به سبک بازی او علاقه شدیدی دارند و در نهایت نیز رقم درخواستی او با سقف بودجه آبی‌ها مطابقت دارد.
مذاکره اولیه میان استقلال و ساپینتو در روزهای گذشته انجام شده و این سرمربی پرتغالی خودش هم برای بازگشت به ایران و نشستن روی نیمکت آبی‌پوشان چراغ سبز نشان داده است و تنها نکته‌ای که در بحث بازگشت ساپینتو وجود دارد، دوره محرومیت باقی مانده او در فوتبال ایران است که برای نشستن روی نیمکت استقلال باید آن را سپری کند و مجدداً پرونده را به جریان می‌اندازد.
مدیران رایزنی‌ها برای کاهش دوران محرومیت او را آغاز کرده و امیدوار هستند باتوجه به مستندات جدیدی که در اختیارشان است، این محرومیت را تعدیل کنند و او را روی نیمکت داشته باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی