صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و یک - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و یک - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۷

270 دقیقه با مدافعان متزلزل

کلین‌شیت با سید قهر کرد

 استقلال در سه دیدار ابتدایی خود برابر شمس‌آذر قزوین، ملوان و استقلال خوزستان قرار گرفت و موفق نشد دروازه خود را بسته نگه دارد. استقلال در ۲۷۰ دقیقه‌ای که از لیگ بیست و چهارم گذشته نتوانسته هیچ کلین شیتی را به نام خود ثبت کند. شاگردان نکونام در ۳ بازی آغازین ۴ گل دریافت کردند و میانگین گل‌های خورده آنها بالاتر از عدد یک است. البته نباید از ضعف دفاع تیمی غافل بود چرا که استقلال اگر توانست فصل گذشته در جنگ قهرمانی حضور داشته باشد، با تکیه بر خط دفاع مستحکمش بود.
خط دفاعی استقلال هماهنگی فصل گذشته را ندارد و سوییچ شدن از روی دفاع سه نفره به چهار نفره می‌تواند یکی از علل احتمالی این موضوع باشد.
در دیدار ابتدایی شاید اگر اشتباه رافائل سیلوا نبود، حسینی فصل را با کلین‌شیت آغاز می‌کرد و در دیدار با ملوان نیز با وجود اینکه حسینی امیدوار بود اولین کلین‌شیت فصل را تجربه کند اما باز هم روی اشتباه خط دفاعی استقلال، مجدداً توپ به تور دروازه سیدحسین حسینی چسبید و بیفوما با یک کاشته دیدنی در دیدار هفته سوم دروازه او را باز کرد تا کلین‌شیت فعلاً با سید قهر باشد. شاید در این چهار گلی که استقلال دریافت کرده حسینی را تنها بتوان روی گلی که در اهواز خورد مقصر قطعی دانست اما سه گل دیگر حاصل اشتباهات متعدد مدافعان بوده است.  این در حالی است که جواد نکونام را به سبک دفاع مستحکم خود می‌شناسند اما در لیگ بیست‌وچهارم شرایط کاملاً تغییر کرده است. در فصل گذشته لیگ برتر، نکونام از سیستم سه دفاعه استفاده می‌کرد اما در لیگ بیست‌وچهارم تصمیم گرفت به سیستم مورد علاقه خود یعنی 4-2-3-1 برگردد و کاملاً مشخص است با دفاع چهار نفره آشنایی کافی را ندارند.
آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا هر چقدر در فصل گذشته کم‌اشتباه ظاهر شدند اما در این فصل تمرکز بالایی ندارند و همین موضوع باعث شده استقلال در3 بازی، 4 گل دریافت کند. جواد نکونام اگر می‌خواهد این استقلال در کورس قهرمانی بماند و حسینی هم بتواند کلین‌شیت کند، باید فکری به حال خط دفاعی خود کند وگرنه اوضاع برای استقلال در هفته‌های آینده پیچیده‌تر خواهد شد. هر چند که هنوز حضور نکونام روی نیمکت استقلال در ادامه راه در هاله‌ای از ابهام است.
به هرحال این مشکل تبدیل به یک معضل بزرگ شده است و استقلال باید روند دفاعی خود را عوض کند تا شاید به همان مدار سابق بازگردد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی