اردوگاه آبی

انتقاد سیروس دین‌محمدی
از فرهاد مجیدی
در روزهای اخیر فرهاد مجیدی با انتشاراستوری‌های پی در پی قصد داشت به شایعه بازگشت خود به این باشگاه دامن بزند. هر چند که هواداران استقلال بارها در فضای مجازی اعلام کردند دیگر مربی ایرانی نمی‌خواهند و فقط به دنبال سرمربی خارجی هستند اما مجیدی تلاش می‌کرد با انتشار تصاویر خود در کنار پین و دیگران به این شایعات دامن بزند. اقدامی که باعث شد سیروس دین‌ محمدی، پیشکسوت باشگاه استقلال طعنه محکمی به مجیدی بزند و بگوید: «شیطنت‌‌های زیادی در این چند روز به وجود آمده است. در استقلال تنها 2 نفر اسطوره هستند، همیشه گفته‌ام استقلال جز ناصر حجازی و منصور پورحیدری هیچ اسطوره‌ای ندارد. این دو نفر هم هر چه که داشتند را صرف استقلال کردند و اجازه ندادند تیم نابود بشود، به همین دلیل آنها تنها اسطوره‌های استقلال هستند.» مجیدی در حالی برای بازگشت به استقلال بارها از خود علاقه نشان داده که 3 فصل پی در پی نتوانست در  این باشگاه جامی به دست آورده و در نهایت در فصل چهارم حضورش در استقلال جام گرفت که بسیاری این جام‌گرفتن را حاصل مدیریت آجورلو می‌دانند.
 

دردسر جدید برای آبی‌ها
یامگا از استقلال شکایت می‌کند
کوین یامگا تلاش زیادی کرد که در فصل جاری نیز در استقلال بماند اما تلاش او بی‌نتیجه ماند و استقلال با او به توافق نرسید. دلیل اینکه یامگا نتوانست نظر مساعد استقلالی‌ها را برای بازگشت تأمین کند شرایط حاد جسمانی او است. طبق نظریاتی که پزشکان داده‌اند چشم آسیب‌دیده یامگا فقط 10درصد بینایی دارد و به همین دلیل جایز نیست که او فوتبال بازی کند. هرچند که یامگا خود تلاش کرد در تیم دیگری به فوتبال ادامه دهد اما در نهایت نیز تیم آلومینیوم اراک هم او را نخواست تا بازگشتش به میادین فوتبال منتفی شود. حالا یامگا که بازگشت را منتفی می‌داند در پی دریافت مطالباتش از باشگاه استقلال است تا شاید از این راه بخشی از عقب‌ماندگی مالی خود را جبران کند.


نیمکت‌نشینی ملی‌پوشان استقلال
تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی به سختی از سد قرقیزستان عبور کرد که هیچ یک از بازیکنان استقلال در آن بازی فرصت حضور در ترکیب تیم ملی را نیافتند. سید حسین حسینی و ابوالفضل جلالی، بازیکنانی بودند که در فهرست تیم ملی حضور داشتند اما قلعه‌نویی به هیچ یک از این بازیکنان میدان نداد تا استقلال عملاً در پیروزی تیم ملی مقابل قرقیزستان هیچ نقشی نداشته باشد و این بازی بدون حضور بازیکنان آبی به پایان برسد. البته پرسپولیس هم در بازی تیم ملی مقابل قرقیزستان نقشی ایفا نکرد و فقط میلاد محمدی بود که در پست جناح چپ برای تیم ملی به میدان رفت.


چرا رضاییان در تیم ملی نیست آقای قلعه‌نویی؟!
عمده سؤالاتی که استقلالی‌ها بعد از برد خفیف و نگران‌کننده تیم ملی مقابل قرقیزستان از امیر قلعه‌نویی می‌پرسند به موضوع دعوت نشدن رامین رضاییان مربوط است. در حالی که تیم ملی در پست دفاع راست بازیکن آنچنان شاخصی ندارد و بازیکنان تازه به خدمت گرفته شده از سوی سرمربی تیم ملی نیز بازدهی مناسبی ندارند، این سؤال به طور جدی‌تراز امیر قلعه‌نویی پرسیده می‌شود که چرا و به چه دلیل از رامین رضاییان در این پست استفاده نمی‌کند؟! شاید نظر قلعه‌نویی جوانگرایی باشد اما در همه دنیا ملاک بازی دادن به بازیکنان آماده است که باید دید سرمربی تیم ملی آیا در آینده به این موضوع قائل خواهد بود یا برهمان مدار تصمیمات اشتباه خود پیشروی خواهد کرد؟! برخی از استقلالی‌ها معتقدند تعدادی از بازیکنان تیم ملی در دعوت نشدن رضاییان به تیم ملی ممکن است نقش داشته باشند؟!


آمادگی محمدی در تمرینات
مهرداد محمدی برای بازگشت به ترکیب استقلال لحظه‌شماری می‌کند اما براساس حکمی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صادر کرده او شش جلسه از همراهی تیمش محروم است که این محرومیت در دورانی محاسبه خواهد شد که او تحت قرارداد با باشگاه استقلال باشد. با این حال محمدی در تلاش است با حفظ آمادگی خود در بهترین شرایط فنی ممکن باقی بماند. گلزنی این بازیکن در بازی با شهرداری بندرعباس نشان‌دهنده اوج آمادگی این بازیکن است. محمدی در تازه‌ترین بازی تدارکاتی استقلال در کنار اسلامی دو گل تیمش را وارد دروازه شهرداری کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی