احتمال تغییر در کادرفنی استقلال منتفی نیست

نکونــــــــــام در برزخ

 
با جدی شدن شایعه برکناری جواد نکونام و افزایش فشار هواداران به مدیریت باشگاه استقلال و هلدینگ خلیج‌فارس حالا همه نگاه‌ها به تصمیم مالکان باشگاه استقلال معطوف شده تا سرنوشت نیمکت آبی‌پوشان پس از یک هفته جنجالی روشن شود.
شکست استقلال برابر همنام خوزستانی خود نه تنها جواد نکونام و شاگردانش را گرفتار بحران و حاشیه کرد بلکه سرآغاز یک تنش بزرگ میان مخالفان و حامیان نکونام بود تا آتش اختلافات قدیمی دوباره شعله‌ور شود. تنش میان این دو جریان به قدری اوج گرفت که مخالفان در صفحات رسمی هلدینگ خلیج‌فارس و پیج رسمی باشگاه استقلال، مدیران و اعضای هیأت مدیره باشگاه و از آن مهم‌تر مالکان باشگاه را خطاب قرار دادند تا درباره نکونام تصمیمی جدی بگیرند و از بروز یک ناکامی بزرگتر در قاره آسیا جلوگیری کنند.
با وجود هجمه سنگین به مدیریت استقلال و تلاش برای برکناری، مالکان باشگاه هیچ موضع‌گیری روشنی در این خصوص انجام ندادند بلکه ترجیح دادند با انتشار بیانیه‌ای کاملاً دو پهلو فضا را قدری از التهاب دور کنند تا در زمان مناسب تصمیم‌گیری کنند. با این حال نکونام بدون توجه به اتفاقات موجود و فضای انتقادی به وجود آمده بابت عملکردش دور جدید تمرینات استقلال را کلید زد و در این میان با چند حرکت معنادار تلاش کرد فضا را به سود خود تغییر دهد.
نکونام در نخستین قدم با انجام مصاحبه‌ای از هواداران استقلال بابت شکست در بازی برابر استقلال خوزستان عذرخواهی کرد و در اقدامی عجیب برخلاف حرف‌های هفته نخست خود بعد از بازی با شمس‌آذر به هواداران استقلال قول قهرمانی داد تا شاید با این تاکتیک قدری از مخالفت‌ها را کنترل کند. او در ادامه از رسانه‌های گروهی نیز بابت عدم پاسخگویی در کنفرانس خبری بازی آخر هم عذرخواهی کرد تا به این شکل از رسانه‌ها نیز دلجویی کند.
اما تاکتیک جواد نکونام نتیجه نداد و با تشدید انتقادها و ترند شدن هشتگ اخراج نکونام در شبکه‌های اجتماعی اوضاع برای او بدتر شد، با این حال نکونام همچنان در برابر فشارها تسلیم نشد تا جنگی تمام عیار میان او و مخالفانش شکل گیرد. انتشار خبر اخراج زیلیکیچ خرید جنجالی آبی‌ها که بدون نظر سرمربی استخدام شده بود، توسط برخی رسانه‌های غیررسمی و انتشار استوری مشترک بازیکنان در حمایت از سرمربی هم نتوانست تغییری در شرایط موجود ایجاد کند.
حالا به نظر می‌رسد کلید حل معمای پیچیده استقلال در دستان مالکان باشگاه است. مطمئناً اگر آنها به دنبال حمایت از نکونام بودند، قطعاً تا به امروز این مسأله را به صورت واضح و علنی اعلام می‌کردند اما سکوت مرموز آنها نشان می‌دهد اتفاقات متفاوتی در انتظار استقلال است و احتمال دارد در روزهای آینده معادلات جدیدی در اردوگاه آبی‌پوشان رخ دهد که منجر به کنار رفتن جواد نکونام از رأس کادرفنی استقلال شود.
روند انتشار اخبار در رسانه‌های خبری بیانگر این واقعیت است که هلدینگ خلیج‌فارس و اعضای هیأت مدیره استقلال به هیچ عنوان قصد ندارند بی‌گدار به آب بزنند و این معادله، استرس و نگرانی را در اردوی حامیان نکونام دوچندان می‌کند.
اما پرسش کلیدی که در این مقطع برای هواداران نگران استقلال به وجود آمده، این است که آیا سناریوی تغییرات در کادرفنی تا پیش از شروع تورنمنت لیگ نخبگان عملیاتی خواهد شد یا اینکه استقلال با نکونام وارد مسابقات می‌شود؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال باید چند روز دیگر منتظر ماند.

جستجو
آرشیو تاریخی