سسما به اندازه یک سرمربی دستمزد می‌خواهد

درخواست 400 هزار دلاری مربی بدنساز آبی ها

یکی از مربیان ثابت کادرفنی جواد نکونام طی سال‌های اخیر، یوسو سسما بوده که بعد از پپه لوسادا اولین دستیار اسپانیایی نکونام در نساجی، به کادرفنی او در فولاد اضافه و به یکی از مربیان مورد اعتمادش در همه این سال‌ها تبدیل شد.
این مربی که رابطه صمیمانه و نزدیکی هم با جواد نکونام دارد و بعضاً در بحث‌های فنی فوتبالی هم به او مشورت می‌دهد، در طول فصول اخیر همواره جواد نکونام برای حضورش در کادر خود تأکید ویژه‌ای داشته و حتی فصل گذشته هم او با علی خطیر برای حضور این مربی کشمکش بسیاری داشت.
با این حال سسما در فصل جاری هنوز با استقلال به توافقات مالی نرسیده و نکته عجیب در خصوص او، مبلغ دریافتی غیرمتعارفی است که به نوعی تمام مدیران استقلال را به ستوه آورده است.
این مربی برای همکاری امسال با استقلال درخواست حقوق 400 هزار دلاری دارد، آن هم در حالی که سرمربی استقلال خوزستان با مبلغی در همین حدود قراردادش را امضا کرده و هفته گذشته نیز استقلال را شکست داد. میانگین دریافتی مربیان بدنساز در فوتبال جهان مبلغی بین 75 تا 200 هزار یورو در تیم‌های درجه یک است و مربیان درجه دو نیز مبلغی بین 35 تا 50 هزار یورو را به عنوان حقوق دریافت می‌کنند.
به طور مثال آنتینو پینتوس مربی بدنساز رئال مادرید در سال‌جاری مبلغی حدود 200 هزار یورو دریافتی دارد و حتی هموطن سسما یعنی پپه لوسادا که فارغ‌التحصیل دوره بدنسازی از دانشگاه مادرید است، با رقمی حدود 95 هزار دلار برای یک فصل تا سال گذشته در جمع پرسپولیسی‌ها حاضر بود. ضمن اینکه رقم قرارداد آخرین مربی بدنساز استقلال در زمان ریکاردو ساپینتو، 35 هزار دلار بود و ژوائو آبرئو پرتغالی با این رقم به همکاری با آبی‌پوشان پرداخته بود.
به همه توضیحات بالا اضافه کنید که سسما سال گذشته به این بهانه که نمی‌تواند تنها در تهران زندگی کند، از جواد نکونام خواست پسرش هم همراه او به استقلال بیاید و نکونام، مدیرعامل وقت استقلال را مجاب کرد این شرط یوسو سسما را بپذیرد و استقلال به سبک آگهی‌های یکی بخر، دو تا ببر، ناچار شد تن به حضور پسر سسما داده و ۴۰ هزار دلار اضافه به این مربی بدهد تا خرج فرزندش در ایران نیز تأمین شود.
حالا سسما به تعطیلات رفته و مثل همیشه تمرینات تیمش را دور از کمپ و با موبایل و تلفن همراه از کیلومتر‌ها آن‌طرف‌تر هدایت می‌کند و هنوز سرنوشت ادامه همکاری او با استقلال مشخص نیست. با توجه به استراتژی جدید باشگاه استقلال در قبال این مربی بعید است که سسما با این باشگاه به توافق برسد، مگر اینکه از دریافت چنین مبلغ هنگفتی صرفنظر کرده و راضی به دریافت مبلغ کمتری شود.

جستجو
آرشیو تاریخی