صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و نه - ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و نه - ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۶

از اسم بزرگ پرسپولیس در لیگ نخبگان دفاع می‌کنیم

خدابنده‌لو: تیم‌های عربستانی ترس ندارند

ناصر قراگزلو
روزنامه‌نگار


محمد خدابنده‌لو مقابل فولاد به عنوان یک بازیکن جایگزین به میدان رفت و یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت. ازنظر بعضی کارشناسان او می‌تواند در ترکیب اصلی هم بازی کند. با خدابنده‌لو که دیروز جشن تولد 25سالگی‌اش را گرفت گفت‌و‌گویی اختصاصی داشتیم که می‌خوانید.
بعد از دو مساوی بحث‌برانگیز مقابل فولاد به پیروزی رسیدید و به وضعیت‌تان سروسامان دادید؟
بدنسازی سنگینی داشتیم به همین دلیل طبیعی بود که در شروع فصل اذیت شویم ضمن اینکه فراموش نکنید به دلیل نداشتن ورزشگاه‌ متأسفانه نتوانستیم میزبان باشیم و فکر می‌کنم بهتر است بگوییم میهمان بودیم. البته باز هم هواداران ما در ورزشگاه‌های دیگر به بهترین شکل ممکن از ما حمایت کردند اما این یک حقیقت غیرقابل کتمان است که برای ما هیچ جا ورزشگاه آزادی نمی‌شود. ما در چنین شرایط نابرابری بازی‌هایمان را مقابل رقبا برگزار کردیم در حالی که مثلاً این شرایط برای تیمی مانند تراکتور وجود نداشت و دیدید که از شرایط میزبانی‌اش به بهترین شکل استفاده کرد.
‌بحث تراکتور شد، چرا در بازی تبریز به این تیم فرصت‌های زیادی دادید و تقریباً هیچ شانس گلی خلق نکردید و به زحمت یک امتیاز گرفتید؟
در خصوص انتقادها و مسائل فنی که فکر می‌کنم قطعاً مربی باید جواب بدهد اما باید این را هم در نظر بگیریم که بالاخره فوتبال است و هر تیمی هم ممکن است روز خوب و بد داشته باشد. با این وجود ما مقابل فولاد شرایط خوبی داشتیم و با انجام بازی خیلی خوب، برد خیلی خوبی هم کسب کردیم و به اولین بردمان رسیدیم که خیلی مهم بود و نتایج قبلی را جبران و به لحاظ روانی واقعاً به ما کمک کرد.
‌یحیی گل‌محمدی هم زمانی که در پرسپولیس بود خواهان حضور تو بود. نزد این مربی رفتی؟
بله به رسم ادب پیش آقایحیی رفتم و از ایشان رخصت گرفتم.
‌در خصوص قرعه وحشتناکی که در لیگ نخبگان و لیگ برتر با آن مواجه هستید چه صحبتی دارید؟
به هر حال ما چاره‌ای نداریم و رقابت می‌کنیم و بیشترین تلاش خودمان را هم به کار می‌گیریم و امیدواریم که از این مرحله با موفقیت بیرون بیاییم.
‌اما بعضی از هواداران از این وحشت دارند که به دلیل حضور بازیکنان بسیار خوب خارجی در تیم‌های عربستانی، تیم‌های ما از جمله پرسپولیس با نتایجی سنگین بازی‌ها را به حریفان در لیگ نخبگان واگذار کنند.
بله شرایط که خیلی سخت شده اما با وجود این نمی‌توان اسم این موضوع را ترس گذاشت چون نام تیم ما هم پرسپولیس است. به همین دلیل ما با دوبرابر توان‌مان می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم تا نتیجه بگیریم. در ذهن بازیکنان ما اصلاً این فکر وجود ندارد که چهارپنج گل از تیم‌های عربستانی عقب هستیم و قطعاً تلاش خواهیم کرد خوب شروع کنیم و بهترین نمایش را داشته باشیم تا از نام بزرگ پرسپولیس در لیگ نخبگان دفاع کنیم و هواداران‌مان را هم با ارائه یک بازی خوب موفق نگه داریم.
‌با وجود حرف‌هایی که زدی تیم‌های عربستانی آن‌قدر بازیکن بزرگ جذب کرده‌اند که شاید اگر منطقی باشیم نمی‌توانید آنها را شکست دهید و امیدی به برد داشته باشید.
بله منطق و عقل می‌گوید کار خیلی سختی پیش‌رو داریم. واقعاً بازی با تیم‌های عربستانی که هر کدام ده یازده بازیکن تاپ جهانی دارند خیلی مشکل است اما باید بجنگیم و با تیم خوب و برنامه‌ریزی که حتماً خواهیم داشت با تمام توان هر چه داریم ارائه دهیم و امیدوار باشیم و فقط به نقاط ضعف‌مان فکر نکنیم.
‌در خصوص میلاد سرلک و حضورش در پرسپولیس و بازی در پست خودت چه صحبتی داری؟
میلاد بازیکن تیم ما بوده وخوشحالم که دوباره به خانه خودش برگشته. میلاد از لحاظ فنی بازیکن بسیار خوبی است و من در عین رقابت با او رفاقت هم دارم.حتماً حضور بازیکنان خوب و متعدد فنی رقابت در تیم ما را بالا می‌برد که این مسأله به سود پرسپولیس شده و سطح فنی تیم را بالا خواهد برد.
‌ با وجود خریدهای فراوان تیم‌هایی مثل سپاهان و استقلال و خصوصاً تراکتور چقدر به تکرار قهرمانی امیدواری؟
پرسپولیس همیشه و در هر حالتی برای قهرمانی می‌جنگد و انتظاری جز این از تیم ما وجود ندارد. قهرمانی هم در این فصل خیلی سخت‌تراز سال‌های قبل شده اما این تفکر در تیم ما جا افتاده که ما شانس اولیم و باید قهرمان شویم. به همین دلیل از همین ابتدای فصل جانانه تلاش می‌کنیم که به خواسته خودمان برسیم و هواداران را خوشحال کنیم.
‌ چقدر امیدواری به تیم ملی دعوت شوی؟
آرزوی همه بازیکنان دعوت به تیم ملی و بازی با پیراهن تیم ملی است. به همین دلیل من هم تمام تلاشم را در باشگاهم به کار می‌گیریم که بهترین کیفیت ممکن را ارائه کنم و امیدوار باشم.

جستجو
آرشیو تاریخی