صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و هفت - ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و هفت - ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

چرا منچسترسیتی از رقبا متمایز است

این فرق‌های کوچک

فوتبال، بازی جزئیات است، سانتیمترها در آن نقش دارند، گاهی روی خط دروازه توپی را دفع می‌کنند و گاهی چند سانتیمتر از خط رد می‌شود. جزئیات می‌توانند در کورس‌های قهرمانی تأثیرگذار باشند. منچسترسیتی خیلی خوب این را می‌داند. در ورزش قهرمانی، کارکنان یک تیم نقش پررنگی در موفقیت‌های تیم دارند و گزارش منتشرشده اخیر ثابت می‌کند چرا منچسترسیتی از رقبا متمایز است.
پل هرست خبرنگار تایمز گزارش داده پپ گواردیولا به هر یک از اعضا و کارکنان باشگاه منچسترسیتی که در قهرمانی فصل قبل نقش داشته‌اند، هدیه باارزشی به مبلغ حدود ده هزار پوند داده و روی هم برای نزدیک به 70 نفر این جایزه را در نظر گرفته، یعنی از پول خودش حدود 700 هزار پوند برای کارکنان تیم هدیه تهیه کرده است. مجری برنامه هم بازیکنان منچسترسیتی بوده‌اند.
این جایزه گواردیولا برای کارکنان سیتی یکی از دلایلی است که این تیم را به یکی از بهترین تیم‌های جهان تبدیل کرده است. در واقع هیچ تلاشی از کارکنان تیم برای رساندن سیتی به قله فوتبال انگلیس نادیده گرفته نشده و شاید این اتحاد و همدلی میان بازیکنان سیتی و کارکنان این باشگاه به اعضای تیم منچسترسیتی اجازه می‌دهد چنین روند باثبات و طولانی‌مدتی را داشته باشند.
درست است که بازی درخشان سیتی و مربیگری فوق‌العاده گواردیولا به چشم همه می‌آید، اما بدون یک کادر پشتیبانی عالی چنین موفقیتی ممکن نیست. آنها اساس موفقیت تیم را بنیان می‌گذارند و پپ گواردیولا و تیمش روی انجام بهترین عملکرد تمرکز دارند. هدیه گواردیولا پاداش تلاش‌های کارکنان سیتی است.
این گزارش بعد از آن منتشر می‌شود که گواردیولا بر اهمیت جو عالی میان بازیکنان و کارکنان تیم در فصل قبل تأکید کرد: «کم یا زیاد، ما سال‌هاست که با هم کار می‌کنیم، بازیکنان، باشگاه، کارکنان، نیروهای خدمات. شرایط واقعاً خوب است و سال‌ها اینطور بوده.» رابطه خوب بازیکنان و کارکنان باشگاه با سیاست‌های دقیق و سنجیده نقل و انتقالات همراه شده و شش قهرمانی در هفت سال اخیر ثمره آن است.
این فرق‌های کوچکی است که باعث می‌شود سیتی عملکرد متفاوتی نسبت به بقیه داشته باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی