صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و هفت - ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و هفت - ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

نفرین لالیگا برای امباپه

کهکشانی‌ها همه را ناامید کردند

خط حمله فوق‌العاده رئال در این فصل درست مثل تیم کهکشانی سال‌های ابتدایی قرن ۲۱، نتوانسته تا اینجا انتظارات هواداران رئال مادرید را برآورده کند و رئال مادرید پس از تساوی خارج از خانه مقابل لاس پالماس در هفته سوم لالیگا، برای اولین بار از فصل ۲۰۱3/۲۰۱2 در دو مسابقه ابتدایی خارج از خانه فصل به تساوی رسید. فصلی که در نهایت خوزه مورینیو، قافله قهرمانی را به بارسلونا باخت و مادرید را به مقصد لندن برای هدایت چلسی ترک کرد. رئال مادرید تا اینجای فصل، تیمی ناهماهنگ، نه‌چندان زهردار و آسیب‌پذیر در خط دفاعی نشان داده و حالا در پایان هفته سوم، فاصله با بارسلونای صدرنشین به عدد ۴ رسیده است. اتفاقی که رئالی‌ها خیلی زود باید برای آن چاره‌ای بیندیشند و خود کارلو آنچلوتی در نشست خبری پس از رقابت با لاس پالماس به آن اعتراف کرد.
 کارلو آنچلوتی پس از تساوی مقابل لاس پالماس در خصوص مشکلات تیمش گفت: «نظرم در نیمه اول بد بودیم و نتوانستیم کاری که در ذهن داشتیم را داخل زمین پیاده کنیم. تعادل کافی نداشتیم و نسبت به بازی اول فصل مقابل مایورکا هیچ پیشرفتی ندیدم. باید به دنبال راه‌حل باشیم و به عقیده من، این راه‌حل را پیدا خواهیم کرد. هنوز تعادل، سرعت در انتقال توپ و بازپس‌گیری سریع توپ را در زمین نمی‌بینم. باید راه‌حل سریعی پیدا کنیم.»
ناکامی امباپه در ثبت گل و پاس گل در سه مسابقه ابتدایی فصل، فشار روی رئال مادرید در آستانه اولین وقفه بازی‌های ملی فصل را افزایش داده است. کیلیان امباپه نه تنها در گلزنی، که در خلق موقعیت نیز ناکام بوده و برخلاف وینیسیوس که در سه مسابقه موفق به خلق ۱۳ موقعیت شده، تا اینجای فصل حتی یک بار هم سایر بازیکنان رئال را صاحب موقعیت نکرده است. برخی از کارشناسان، با مقایسه عملکرد ارلینگ هالند در اولین مسابقات خود برای منچسترسیتی و کیلیان امباپه در لالیگا، به انتقاد از عملکرد فوق‌ستاره فرانسوی پرداخته‌اند. فوق‌ستاره‌ای که برای بیرون آمدن از فشار انتقادات، باید هرچه زودتر درخشش خود در اسپانیا را آغاز کند.
جستجو
آرشیو تاریخی