صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و هفت - ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و هفت - ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

برایتون در برابر طلسم لندن

خیز آرسنال برای صدر

نخستین بازی هفته سوم لیگ برتر بین آرسنال و برایتون در ورزشگاه امارات مبارزه صدرنشینی است و تلاش برای پایان دادن به رکورد پیروزی حریف. آرسنال هفته قبل به طلسم ناکامی برابر استون ویلا پایان داد و برایتون برد دراماتیکی مقابل منچستریونایتد به دست آورد.
اونای امری بعد از اخراج از آرسنال در سال 2019 خودش را به توپچی‌ها ثابت کرده، از حذف این تیم در نیمه‌نهایی لیگ اروپا در سال 2021 گرفته تا دو پیروزی فصل قبل با استون ویلا. اما کامروایی مربی اسپانیایی هفته قبل به پایان رسید و آرسنال با دو گل لئاندرو تروسار و توماس پارتی، ویلا را شکست داد. در این دیدار، داوید رایا یکی از بهترین سیوهای فصل را در برابر ضربه سر از راه نزدیک اولی واتکنیز انجام داد.
آرسنال یکی از چهار تیم لیگ برتر در کنار حریف امروز، لیورپول و منچسترسیتی است که هر دو بازی‌اش را برده. هشت بازی آخر آرسنال در لیگ برتر با پیروزی همراه بوده و اگر تیم میکل آرتتا یک پیروزی دیگر به دست آورد، انتظار 20 ساله برای 9 برد پیاپی از بین می‌رود، یعنی از وقتی که تیم «شکست‌ناپذیران» آخرین قهرمانی توپچی‌ها را در لیگ برتر رقم زد.
آرتتا به عنوان یک مربی جوان به درستی مورد تحسین قرار گرفته اما همتای او در بازی امروز، فابین هورزلر، تنها 18 سال داشت وقتی آرتتا در سال 2011 به عنوان بازیکن به آرسنال آمد و شروع فوق‌العاده‌ای در این لیگ سخت داشته. برایتون بعد از پیروزی 3 بر صفر برابر تیم دفاع تعطیل اورتون، شاگردان اریک تن‌هاخ را در آمکس به زانو درآورد و گل‌های دنی ولبک، مهاجم سابق منچستریونایتد و ژوائو پدرو باعث شد گل آماد دیالو بی‌فایده باشد. برایتون وسط هفته هم در جام اتحادیه کراولی تاون را 4 بر صفر برد.
مربی 31 ساله برای حفظ رکورد پیروزی‌ها باید یک طلسم بزرگ را بشکند؛ آنها فصل قبل هفت بازی در لندن برگزار کردند و در هیچ‌یک به پیروزی نرسیدند. آخرین برد برایتون در پایتخت به اردیبهشت پارسال مربوط می‌شود که 3 بر صفر در امارات برنده شدند. آرسنال فصل قبل انتقام گرفت و دو بار برایتون را شکست داد که یکی انتقام آن بازی بود و 3 بر صفر در آمکس بر میزبان غلبه کردند.

 

اخبار تیمی

گابریل ژسوس قبل از بازی با ویلا مصدوم شد و اگرچه نباید چندان جدی باشد، احتمالاً به این بازی هم نمی‌رسد مثل تاکهیرو تومیاسو و کایران تیرنی اما شاید در این بازی برای نخستین‌بار از میکل مرینو استفاده کنند که بعد از چند هفته مذاکره بالاخره از رئال سوسیداد جذب شد. پارتی با درخشش هفته قبل احتمالاً بین دکلان رایس و مارتین اودگارد در خط میانی قرار می‌گیرد و تروسار هم حق خودش می‌داند که جلوتر از گابریل مارتینلی خارج از فرم برابر تیم سابقش در ترکیب اصلی باشد.
مت اورایلی، بازیکن جدید برایتون 9 دقیقه بعد از نخستین بازی‌اش برای این تیم مصدوم شد و مثل سولی مارچ در این بازی حاضر نیست. وضعیت برایان گرودا و متز وایفر قبل از بازی بررسی می‌شود و اوان فرگوسن 19 ساله به نیمکت برگشته اما بعید است جای مهاجم سابق آرسنال، ولبک را بگیرد که می‌خواهد برای نخستین‌بار بعد از 10 سال در سه بازی پیاپی در گلزنی موفق شود. ستاره ترکیه در یورو 2024، فردی کادی اوغلو هم می‌تواند برای اولین‌بار در ترکیب برایتون بازی کند.

جستجو
آرشیو تاریخی