خبر

تلاش‌های تازه برای بازی نکردن در کشور ثالث
استقلال و پرسپولیس در مشهد میزبان لیگ نخبگان
 رقابت‌های لیگ برتر در دوره بیست و چهارم درحالی آغاز شده که ورزشگاه آزادی در دست بهسازی قرار گرفته و به همین دلیل استقلال و پرسپولیس در دو هفته ابتدایی مجبور به میزبانی در اراک و قزوین شده‌اند. در این بین عدم ارائه زمان دقیق بازگشایی ورزشگاه آزادی سبب شده تا ابهامات زیادی پیرامون میزبانی استقلال و پرسپولیس در آسیا مقابل تیم‌های قدرتمند قاره وجود داشته باشد. این سؤالی است که همچنان بی‌پاسخ مانده، اما داود رفعتی، رئیس کمیته استانداردسازی ورزشگاه‌های کشور در این خصوص بیان کرد: «چاره‌ای نداریم جز اینکه هم استقلال و هم پرسپولیس در ورزشگاه امام رضا میزبانی کنند.» این صحبت‌های رفعتی درحالی مطرح می‌شود که در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر هوادار و ذوب‌آهن در ورزشگاه امام رضا به مصاف هم رفتند و چمن ورزشگاه تازه تأسیس مشهد وضعیت خوبی نداشت. این درحالی است که در هفته اول رقابت‌های لیگ نخبگان تیم فوتبال استقلال روز ۲۶ شهریورماه باید از الغرافه میزبانی کند و در هفته دوم نیز پرسپولیس باید در ایران به مصاف پاختاکور برود.


علیرضا جهانبخش
یک مشتری عربستانی پیدا کرد
در حالی که شایعات درباره آینده‌ علیرضا جهانبخش ادامه دارد، باشگاه الخلود عربستان به عنوان یکی از مشتریان جدید او معرفی شده است. با این حال، طبق آخرین اخبار، جهانبخش تمایل دارد تا همچنان به فوتبال در قاره اروپا ادامه دهد. این در حالی است که باشگاه الخلود عربستان با پیشنهاد خود، تلاش می‌کند تا این هافبک تکنیکی را به فوتبال عربستان جذب کند. جهانبخش که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان ایرانی شناخته می‌شود، با مهارت‌های فردی بالا و دید بازی گسترده خود، می‌تواند به هر تیمی که بپیوندد، قدرت و کیفیت ببخشد.

 
تیم دسته اول یونان
به دنبال کریم انصاری فرد
باشگاه ایراکلیس، یکی از تیم‌های پرطرفدار دسته اول یونان، به شدت به دنبال جذب کریم انصاری فرد است. ایراکلیس که با هدف صعود به سوپرلیگ یونان در فصل جدید برنامه‌ریزی کرده، معتقد است که تجربه و گلزنی انصاری‌فرد می‌تواند نقش مهمی در تحقق این هدف داشته باشد. انصاری‌فرد که سابقه بازی در تیم‌های مطرح یونانی مانند پانیونیوس، المپیاکوس و آاک را در کارنامه دارد، به خوبی با فوتبال این کشور آشنا است. این مهاجم 34 ساله که در نیم‌فصل گذشته پیراهن تیم آریس را بر تن داشت، هم‌اکنون به عنوان بازیکن آزاد در بازار نقل و انتقالات حضور دارد.


هشدار به تماشاگران
استفاده از بوق و اسپیکر ممنوع
یکی از مواردی که در قوانین برگزاری مسابقات لیگ برتر بیست و چهارم لحاظ شده، عدم استفاده از بوق و اسپیکرهای کر کننده روی سکوی تماشاگران است. در شرایطی که در کشورهای عربی و برخی کشورهای دیگر استفاده از بلندگو و اسپیکر روی سکوها مجاز است و بارها شاهد ایجاد جو سنگین در ورزشگاه‌های میزبان از سکوی تماشاگران بودیم، اما در ایران این مسأله ممنوع شده است. بر اساس قوانین تماشاگران تیم‌های مختلف فقط مجاز هستند که از بلندگوی دستی روی سکوها استفاده کنند و بوق و اسپیکر را نمی‌توانند همراه خود به داخل ورزشگاه ببرند. کمیته انضباطی دیروز بابت استفاده از اسپیکر روی سکوی تماشاگران در بازی سپاهان و چادرملو، باشگاه اصفهانی را مورد خطاب قرار داده و از آنها خواست دفاعیات خود را ارائه کنند. موضوعی که احتمالاً به جریمه نقدی سنگین باشگاه سپاهان منجر خواهد شد.


اگر دوئل سرخابی به تعویق نیفتد
دربی قطعاً خارج از تهران برگزار می‌شود
تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر با مشکل ورزشگاه روبه رو هستند و با توجه به اینکه دو ورزشگاه آزادی و تختی تهران در حال بازسازی هستند امکان استفاده از آنها در شرایط کنونی امکانپذیر نیست. در این مورد گفته می‌شود که ورزشگاه تختی تهران حداقل تا هفته ششم مسابقات لیگ برتر آماده نخواهد بود و ورزشگاه آزادی هم زمان بهره برداری از آن مشخص نیست. تیم‌های استقلال تهران و پرسپولیس در هفته ششم باید به مصاف هم بروند که هنوز زمان دقیق برگزاری این بازی از سوی سازمان لیگ اعلام نشده است و اگر تا آن زمان ورزشگاه تختی آماده انجام بازی نشود، این دو تیم باید دربی صد و پنجم را در ورزشگاهی خارج از استان تهران برگزار کنند. این دو تیم پیش از این نیز به دلیل نداشتن ورزشگاه یک بار در تبریز به مصاف هم رفته بودند و در یک دیدار هم با رأی کمیته انضباطی در بندرعباس دیدار خود را
برگزار کردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی