چالش تیم ملی برای برگزاری بازی در ورزشگاه ذوب آهن

نبی: فولاد شهر تایید شد ،نگران چمن نباشید

محمد محمدی سدهی
روزنامه‌نگار


فوتبال ایران سال‌هاست که از نظر زیرساختی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است، مشکلات عجیب و غریبی که گاه و بی‌گاه منجر به وقوع حواشی در فوتبال ایران شده است. البته وقوع این حواشی باعث این نشد تا مسئولان به فکر برطرف کردن اساسی ضعف‌های موجود در استادیوم‌ها باشند اما این بار موضوع کاملاً متفاوت است چرا که الزامات ای اف سی در تجهیز و استانداردسازی ورزشگاه‌ها حالا گریبانگیر فوتبال ایران شده است و مسئولان با اجبار کنفدراسیون فوتبال آسیا باید این ضعف‌ها را برطرف کنند.
در این شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان مسابقات انتخابی جام‌جهانی 2026 را در پیش دارد و شاگردان امیر قلعه‌نویی حدود 8 روز دیگر در نخستین دیدار به مصاف قرقیزستان خواهند رفت. تعمیر و تجهیز ورزشگاه آزادی و همچنین چمن بی‌کیفیت ورزشگاه نقش جهان اصفهان باعث شد تا بازی تیم ملی به فولادشهر منتقل شود. در این بین تصاویر جدیدی از ورزشگاه فولادشهر منتشر شد که این تصاویر کیفیت بد چمن فولادشهر را به تصویر کشید و این موضوع باعث نگرانی امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان شده است. گرمای بیش از حد اصفهان در روزهای گذشته باعث زرد شدن بخشی از چمن ورزشگاه فولادشهر شده است و این موضوع باعث شده تا سرمربی تیم ملی به وضعیت چمن فولادشهر معترض شود.
داود رفعتی دبیر کارگروه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر در خصوص شرایط ورزشگاه فولادشهر می‌گوید: «کیفیت چمن ورزشگاه فولادشهر خوب است و تنها یکسری از کارها در بحث تجهیر ورزشگاه باقیمانده که تا زمان برگزاری دیدار تیم ملی این کارها انجام خواهد شد.» او در خصوص گلایه قلعه‌نویی از چمن ورزشگاه فولادشهر بیان می‌کند: «گلایه‌ای از قلعه‌نویی نشنیدم و قطعاً بازی تیم ملی با قرقیزستان در فولادشهر برگزار خواهد شد. جداسازی تماشاگران، ترمیم نور ورزشگاه، آبیاری سیستماتیک و... ایرادات جزئی است که بخشی از آنها انجام شده و بخش دیگر هم در حال انجام است.»
علاوه بر این مهدی محمد نبی، مدیر تیم ملی در خصوص مشکل چمن ورزشگاه فولادشهر می‌افزاید: «مشکل خاصی نیست و بازی تیم ملی در همین ورزشگاه برگزار خواهد شد. باید از باشگاه‌های ذوب‌آهن و هیأت فوتبال استان اصفهان تشکر کرد که در فرصت یکماهه توانستند با تأمین اعتبارات موجود ایرادات فولادشهر را برطرف کنند. نماینده‌ ای اف سی از استادیوم بازدید داشته و این ورزشگاه به تأیید ای اف سی رسیده پس دلیلی برای نگرانی از چمن فولادشهر وجود ندارد.»

 

برنامه شاگردان قلعه‌نویی پیش از بازی با قرقیزستان

تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۹:۳۰ پنجشنبه آینده اولین بازی خود در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را مقابل قرقیزستان در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌کند. بر همین اساس قرار است لیست تیم ملی برای این مسابقه و بازی بعدی با امارات که ۲۰ شهریور در ورزشگاه هزاء بن زائد العین انجام می‌شود، جمعه شب بلافاصله پس از اتمام دیدارهای هفته سوم لیگ برتر اعلام شود. نفرات حاضر در اردوی تیم ملی شنبه ۱۰ شهریور یک جلسه ریکاوری را در مرکز ملی فوتبال برگزار خواهند کرد و تمرین یکشنبه شاگردان امیر قلعه‌نویی نیز در تهران انجام خواهد شد. تمرینات تیم ملی از دوشنبه ۱۲ شهریور در ورزشگاه ملت اصفهان پیگیری می‌شود و این تیم یک جلسه تمرین خود را هم در ورزشگاه فولادشهر برگزار خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی