مصاحبه و خبر

تاج: تجهیز ورزشگاه‌ها باید
اصولی باشد
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه کارگروه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها اظهار داشت: «برگزاری مسابقات در ورزشگاه‌ها کم و بیش با نواقصی شروع شده است، ولی باید شروع می‌شد. باید برخی‌ها این فشارها را تحمل می‌کردند. کار تجهیز ورزشگاه‌ها و اصولی کردن آنها جدی است. از ابتدا دنبال آوردن سیستم کمک داور ویدیویی و تجهیز ورزشگاه‌ها بودیم.»
او خاطرنشان کرد: «یکی از کارها در ورزشگاه‌ها همان کاری بود که داود رفعتی در دیدار تیم‌های تراکتور تبریز و پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر کرد. او ایستادگی کرد تا یکسری افراد به بیرون از ورزشگاه بروند. شاید ظاهر آن خوب نبود، ولی باطنش خوب بود. در سایر ورزشگاه‌ها نیز باید سختگیری کرد. آیندگان برای شما دعا می‌کنند. اینکه بقیه کشورها کجا هستند حرف ثانویه است، ولی می‌گویند ماهی را هر وقت از آب بگیرید، تازه است.»


روشنک: تختی برای هفته پنجم یا ششم آماده می‌شود
علیرضا روشنک، مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در نشست کارگروه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر، در مورد آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه تختی تهران گفت: «امیدوارم کار بازسازی ورزشگاه شهدای شهر قدس کمی جدی‌تر انجام شود تا اگر ورزشگاه تختی کمی دیرتر از آنچه که پیش‌بینی کردیم آماده شود؛ به چرخه مسابقات لیگ بازگردد. من با پیمانکار چمن ورزشگاه تختی صحبت کردم و گفت بازسازی چمن حداقل یک ماه زمان می‌برد.»
وی افزود: «فکر می‌کنم از هفته پنجم یا ششم مسابقات لیگ برتر، ورزشگاه تختی تهران به چرخه مسابقات بازگردد. به همین دلیل نیاز است که ورزشگاه شهدای شهر قدس زودتر آماده شود تا در صورت نیاز بتوانیم بازی‌های استقلال و پرسپولیس را با نگاه مثبت شورای تأمین در این محل برگزار کنیم.»


مدیر فنی فدراسیون فوتبال:
برنامه ۱۴۱۴ نماد بلندپروازی است
مجید جلالی، رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در نشست خبری که روز دوشنبه ۵ شهریور در مرکز ملی فوتبال برگزار شد، اظهار داشت: «مطابق قول‌هایی که از قبل برای ارائه برنامه جامع تا اوایل شهریور داده بودیم، برنامه را طراحی کردیم. این برنامه بیش از سه هزار صفحه است و برای ارائه کردن به مراجع بالاتر به ۱۵۰ صفحه تبدیل کرده‌ایم. امروز ۳۴ صفحه را در قالب سرفصل‌های طرح جامع ارائه می‌دهیم. برنامه ۱۴۱۴ نماد بلندپروازی است.»
وی افزود: «این برنامه به این دلیل طراحی شده که جزو اساسی‌ترین نیازهای اولیه فوتبال کشور و باید یک برنامه راهبردی استراتژیک بلندمدت باشد تا تمام موارد، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در یک راستا قرار بگیرد. در این راه جلسات متعددی را با اساتید دانشگاه‌ها، بزرگان فوتبال، مدرسان و.... داشتیم. خود من به تنهایی نمی‌توانستم به تنهایی چنین برنامه‌ای بنویسم زیرا نه سوادش را داشتم و نه توانش‌. خواهید دید چه برنامه جامعی است‌. به همین دلیل باید سراغ افراد متبحر در حوزه برنامه‌نویسی می‌رفتم.»
مدیر کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال عنوان کرد: «فلسفه فوتبال را در ۳ بخش طراحی کردیم‌. اولین مورد فلسفه کلی فوتبال کشور است که فوتبال پایه و سپس فوتبال حرفه‌ای را هم در برمی‌گیرد. در مسیر توسعه و پیشرفت باید تمام علاقه‌مندان و ذی‌نفعان فوتبال را مشارکت بدهیم‌. در کنار تربیت بازیکن از لحاظ فنی، باید از لحاظ فرهنگی هم بازیکن را تربیت کنیم. تمام بازیکنان تربیت شده هم قرار نیست تبدیل به بازیکنان بزرگی شوند بلکه باید برای آینده جامعه نیز انسان‌های بزرگی باشند.»


رئیس هیأت فوتبال استان قزوین:
 آماده برگزاری دیدار پرسپولیس و فولاد هستیم
 حسین باجیوند، رئیس هیأت فوتبال استان قزوین با اشاره به فضاسازی‌ها در رابطه با برگزاری بازی تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان در قزوین اظهار کرد: «بر اساس اعلام تقویم بازی‌های هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران قرار است دیدار پرسپولیس با فولاد خوزستان جمعه هفته جاری در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار شود.»
 وی با بیان اینکه لیگ برتر به دلیل برگزاری رقابت‌های تیم ملی نزدیک به ۲۰ روز تعطیل خواهد بود افزود: «تیم شمس‌آذر نماینده استان در هفته سوم، میهمان تیم سپاهان خواهد بود و با درخواست پیگیری صورت گرفته از سوی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس با هیأت فوتبال استان قزوین، این دیدار به جهت امکانات و زیر ساخت‌های کافی و استقرار VAR در قزوین، این بازی در زمان مقرر در قزوین برگزار خواهد شد.»
 رئیس هیأت فوتبال استان قزوین با بیان اینکه تلاش دست اندرکاران ورزش و فوتبال در استان‌های موفق حضور هواداران و تماشاگران و ایجاد شور و هیجان در بازی‌های خانگی است ادامه داد: «قزوین نشان داده یکی از میزبان‌های پرشور در لیگ برتر است و میزبان علاقه‌مندان استان‌های مختلف در شهر قزوین خواهیم بود.»

جستجو
آرشیو تاریخی