تجربه بالای شمسایی به تیم ملی کمک می‌کند

طاهری: با غیرت و انگیزه بازیکنان کمبودها جبران می‌شود

محمد محمدی سدهی
خبر‌نگار


محمد طاهری، بازیکن سابق تیم ملی فوتسال در خصوص شرایط این تیم در آستانه آغاز مسابقات جام جهانی به «ایران ورزشی» می‌گوید: «جام جهانی مسابقات بسیار سختی است و تمامی تیم‌ها برای حضور در این مسابقات بازی‌های تدارکاتی با کیفیتی برگزار می‌کنند و قطعاً همین بازی‌های تدارکاتی باعث می‌شود تا تیم‌ها با آمادگی صد درصدی در این میدان بزرگ حاضر شوند. این موضوع باعث می‌شود تا تمامی تیم‌ها کار سختی برای رویارویی با همدیگر داشته باشند.»
او صحبت‌هایش را این گونه ادامه می‌دهد: «تیم ملی می‌توانست 2 بازی تدارکاتی خوب با کرواسی داشته باشد اما به دلیل بدعهدی مسئولان تیم ملی فوتسال کرواسی این 2 بازی برگزار نشد. این در حالی است که دیدار با کرواسی می‌توانست به تیم ملی کمک زیادی کند. به هر حال این 2 بازی منتفی شد و حالا پیش از آغاز مسابقات قرار است که 2 بازی تدارکاتی با تیم ملی قزاقستان داشته باشیم.»
این بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال بیان می‌کند: «با وجود برگزاری 2 بازی تدارکاتی با قزاقستان، تعداد بازی‌های تدارکاتی ما نسبت به سایر رقبا بسیار کم است و حضور تیم ملی در میدان بزرگی همچون جام جهانی با 2 بازی تدارکاتی کافی نیست. اما به هر حال تیم ملی خوبی داریم، تیمی که تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه است. این تیم می‌تواند با توجه به تمریناتی که کادر فنی در نظر گرفته و همچنین غیرت و انگیزه بازیکنان، کمبودها جبران ‌شود تا تیم ملی با شرایط خوبی در این مسابقات حاضر شود.»
طاهری در خصوص رقبای تیم ملی در این مسابقات می‌گوید: «باید بدانیم که به هیچ وجه بازی آسانی نخواهیم داشت و در هیچ کدام از بازی‌ها از پیش برنده نیستیم. اگر با این طرز فکر در مسابقات حاضر شویم قطعاً ضربه خواهیم خورد. باید با تلاش زیاد پله پله بالا بیاییم و در نهایت به هدف‌مان برسیم. علاوه بر بازیکنان خوبی که داریم، کادر فنی تیم ملی باتجربه است، این کادر و وحید شمسایی سال‌های گذشته به عنوان بازیکن تجربه حضور در این مسابقات را دارند و همین تجربه می‌تواند کمک حال بازیکنان تیم ملی باشد.»
او می‌افزاید: «تیم ملی در گروه آسانی قرار نگرفته و گواتمالا و ونزوئلا تیم‌های خوبی هستند، این دو تیم تجربه حضور در مسابقات جام جهانی را دارند و جزو تیم‌های خوب جام جهانی محسوب می‌شوند. فرانسه هم یکی از حریفان تیم ملی است و من به شخصه فکر نمی‌کردم که فرانسه تا این حد پیشرفت کند اما این تیم در سال‌های اخیر پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته تا جایی که می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی در جام جهانی باشد.»

 

اعلام برنامه بازی‌های جام جهانی فوتسال
زمان بازی‌های ایران مشخص شد

برنامه زمان‌بندی کامل بازی‌های جام جهانی فوتسال۲۰۲۴ ازبکستان از سوی فیفا اعلام شد. این مسابقات از ۲۴ شهریور در ۳ ورزشگاه هومو آرنا تاشکند، مجموعه ورزشی جهان بخارا و مجموعه ورزشی اندیجان به میزبانی ازبکستان برگزار می‌شود. تیم ملی فوتسال ایران در گروه F با تیم‌های ونزوئلا، گواتمالا و فرانسه همگروه است. شاگردان وحید شمسایی در اولین بازی خود روز دوشنبه 26 شهریور ساعت 16 به مصاف ونزوئلا خواهند رفت و دومین دیدار تیم ملی هم پنجشنبه ۲۹ شهریور ساعت ۱۸:۳۰مقابل گواتمالا برگزار می‌شود. دیدار تیم‌های ایران و فرانسه هم یکشنبه یک مهر ماه ساعت ۱۸:۳۰ برگزار خواهد شد. علاوه بر این دیدار رده‌بندی و فینال مسابقات هم 15 مهرماه برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی