توضیحات مدیرکل ورزش درباره میزبانی ورزشگاه امام رضا(ع)

برای هر بازی باید نظر شورای تأمین گرفته شود

علیرضا تاج‌فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی درباره مخالفت با برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل قرقیزستان در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد مقدس اینطور توضیح می‌دهد: «دهه آخر صفر، اوج رفت‌وآمد زائران به مشهد محسوب می‌شود و بیشتر خیابان‌ها تا پایان این ماه شلوغ است. برای میزبانی در سطح لیگ برتر و تیم ملی، باید نظر شورای تأمین گرفته شود و این شورا بر اساس برخی شاخص‌ها، با درخواست میزبانی مخالفت یا موافقت می‌کند. از لحاظ مسائل امنیتی در شرایط ویژه نیز باید برخی موارد رعایت شود. در این ایام با برگزاری هیچ رویدادی که باعث تجمع مردم شود، موافقت نمی‌شود. در این شرایط هیئات عزاداری که شناسنامه دارند، می‌توانند در شهر تردد کنند.»
او اشاره‌ای به هزینه‌های ورزشگاه امام رضا(ع) دارد: «برای نگهداری زمین و سایر بخش‌های مجموعه باید هزینه شود. یک شرکت برای بازدید از سقف ورزشگاه امام رضا(ع) چند هزار یورو مطالبه کرده است. اطلاع دارم که نصف مبلغ اجاره ورزشگاه آزادی را از فدراسیون فوتبال مطالبه کرده‌اند. چگونه تاج و سایر عواملی که در تیم ملی فعالیت می‌کنند، نمی‌گویند ما عِرق ملی داریم و حق‌الزحمه‌ای نمی‌گیریم؟ مگر عوامل فدراسیون فوتبال «فی‌سبیل‌الله» کار می‌کنند؟ آنها حاضر نیستند از درآمد شخصی خودشان بگذرند و می‌گویند موقوفه از حق خودش بگذرد!»
تاج‌فیروز در مورد تمرین تیم «اتک انرژی» افغانستان در ورزشگاه امام رضا(ع)، می‌گوید: «خبر کذبی منتشر کردند و نوشتند ورزشگاه به‌صورت رایگان در اختیار تیمی خارج از کشور قرار گرفته است. چنین چیزی امکان ندارد. هر تیمی که برای تمرین یا برگزاری بازی دوستانه، بازی بدون حضور تماشاگر و... درخواست کند، با مدیریت مجموعه ورزشی امام رضا(ع) قرارداد می‌بندد و مبلغ اجاره پرداخت می‌کند.»
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی به بازی تیم ملی در روز 24 مهر در مشهد مقابل قطر اشاره می‌کند: «هر زمان شخصی از فدراسیون فوتبال بگوید مسئولیت برگزاری مسابقه در ورزشگاه امام رضا(ع) را می‌پذیرم، با اعضای شورای تأمین خراسان رضوی مذاکره می‌کنیم تا ببینیم برگزاری این مسابقه در مشهد را می‌پذیرند یا خیر.»

جستجو
آرشیو تاریخی