پشت خط‌زن والیبال در انتظار کمیته استیناف

کاظمی بخشیده می‌شود؟

مهری رنجبر/ 15 روز بعد از حکم محرومیت دو ساله صابر کاظمی، این روزها زمزمه احتمال بخشش شنیده می‌شود. صابر کاظمی پشت خط‌زن والیبال امسال به اردوی تیم ملی والیبال برای لیگ ملت‌های 2024 دعوت شد اما به بهانه مشکل خانوادگی قید اردو و تیم ملی را زد و بعد هم سر از لیگ امارات درآورد؛ بهانه‌ای که دست تیم ملی را در پوست گردو گذاشت و میلاد تقوی رئیس فدراسیون آن را پشت کردن به تیم ملی تلقی کرد و به همین خاطر او را به کمیته انضباطی احضار کرد و آنجا هم به گفته رئیس فدراسیون نه ابراز پشیمانی کرد و نه ادله‌اش کافی بود.
نتیجه‌اش هم شد محرومیت دوساله او از حضور در والیبال ایران و لیگ‌های خارجی؛ حکمی سنگین که ظاهراً تلنگری برای او بود. درست 3 روز بعد با وساطت فرهاد قائمی ملی‌پوش سابق و مربی جدید تیم نوجوانان، صابر کاظمی دوباره با میلاد تقوی صحبت کرد و وقتی صدای ناراحتی هواداران را شنید، با قبول اشتباهش از مردم عذرخواهی کرد. همین مسأله باعث شد تا رئیس فدراسیون چراغ سبز را برای برگزاری کمیته استیناف نشان دهد. ظاهراً صابر کاظمی در جلسه‌ای که همراه با فرهاد قائمی برای عذرخواهی با رئیس فدراسیون داشتند، پیشنهادی برای ادای مسئولیت اجتماعی و در قبال بخشودگی محرومیتش و انجام وظیفه در تیم ملی داده است.
 پیشنهادی که به مذاق رئیس فدراسیون والیبال خوش آمده، اما باید در کمیته استیناف مطرح شود و رأی کمیته مهم است. میلاد تقوی البته با مسئول کمیته استیناف درباره پیشنهاد کاظمی صحبت کرده است و باید منتظر برگزاری جلسه باشد. تقوی می‌گوید: «پیشنهاد صابر پیشنهاد خوبی است چرا که هم او کار فرهنگی می‌کند و هم ما سرمایه را سوخت نمی‌دهیم. به هر حال کار کاظمی به نوعی عذرخواهی از مردم است.»
البته هنوز معلوم نیست رأی کمیته استیناف برای صابر کاظمی بخشودگی کامل باشد. ظاهراً بین اعضای کمیته درباره این مسأله اختلاف‌نظر هست چرا که بعضی‌ها فقط با یک‌سال بخشودگی موافق هستند و اینکه یک‌سال بعد هم به حالت تعلیق باشد. بعضی‌ها معتقدند اگر محرومیت بخشیده شود، بعد‌ها توقع به وجود می‌آورد که اگر کسی تخلفی کرد، بخشیده شود. کمیته استیناف صابر کاظمی احتمالاً هفته آینده با برگشتن میلاد تقوی از انتخابات کنفدراسیون آسیا و بعد از بازدیدش از یزد برگزار می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی