حقوق فدراسیون کفاف رفت و آمدمان را هم نمی‌دهد

دهقان‌زاده: کاراته را فراموش کرده‌اند

 فائزه زمانی/ در شرایطی که این روزها ورزش کشور زیر سایه المپیک قرار گرفته، تیم ملی کاراته برای حضور روی تاتامی قهرمانی آسیا آماده می‌شود. بهنام دهقان‌زاده ملی‌پوش وزن منفی 55 کیلوگرم که تنها طلایی ایران در دوره قبلی بود، حالا مصمم است با تکرار این اتفاق دبل کرده و بار دیگر بر بام آسیا بایستد.
  دومین سالی است که در وزن منفی 55 کیلوگرم فیکس می‌شوی. در روزهای مانده تا قهرمانی آسیا تمرینات چطور پیش می‌رود؟
خداراشکر در مرحله اول انتخابی تیم ملی، دوم شدم و در مرحله دوم هم نفر اول وزنم و نماینده کاراته ایران در قهرمانی آسیا. تقریباً یکی، دوماهی است که در اردوی تیم ملی زیر نظر کادرفنی در حال تمرین هستیم تا با بهترین شرایط در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر شویم، همه در حال تلاش هستیم با دست پر به کشورمان برگردیم.
 در روزهایی که ورزش ایران زیر سایه المپیک قرار گرفته، رسیدگی به کاراته چطور است؟
از زمانی که کاراته از المپیک حذف شد، مسئولان ما را فراموش کرده‌اند و دیگر رسیدگی‌ها مثل قبل نیست. با اینکه شبانه‌روز در تلاش هستیم و تمرینات پرفشاری انجام می‌دهیم، خواسته‌هایمان برآورده نمی‌شود. یک ماه‌ و نیم قبل به فدراسیون گفتیم مکمل نیاز داریم اما تا الان هیچ خبری نشده و همین موضوع همه ملی‌پوشان را ناراحت کرده است. از طرفی حقوق ماهیانه‌ای که به ما می‌دهند، اصلاً جوابگو نیست و حتی پول رفت و آمدمان را هم باید از جیب بدهیم.
 چقدر مصمم هستی که این دوره هم مثل مسابقات قبلی طلا بگیری؟
من در قهرمانی آسیای مالزی 2023 تنها مدال طلای تیم ملی را گرفتم. حالا هم با تمام وجود می‌جنگم تا با دبل، این بارهم پرچم کشورم را بالا ببرم.
  اعزام نشدن به مسابقات تدارکاتی چقدر می‌تواند اثر منفی روی نتایج تیم ملی بگذارد؟
تیم ملی کاراته قبل از اعزام به قهرمانی آسیا نیازمند مسابقات تدارکاتی است و حتماً باید در مسابقات تدارکاتی شرکت کنیم ولی متأسفانه اینطور که معلوم است، این اتفاق نمی‌افتد و خیلی از بزرگان و پیشکسوتان می‌دانند که این کار به ضرر کاراته ایران است.
از خدا می‌خواهم هوای بچه‌ها را در این مسابقات داشته باشد چراکه همه با تمام توان در تلاش هستند تا بتوانند پرچم سه‌رنگ کشور را بالا ببرند.
جستجو
آرشیو تاریخی