جوانان تنیس روی میز مدعیان را جا گذاشتند

عالمیان و هدایی در مسیر آلماتی

پریسا غفاری/ شیما صفایی و بنیامین فرجی، جوانان تنیس روی میز ایران در اولین دوره مسابقات انتخابی تیم ملی پس از المپیک ۲۰۲۴، طوفانی ظاهر شدند و با کسب بیشترین امتیاز، نه تنها قهرمان شد بلکه جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را نیز به دست آوردند.
اوایل امسال بود که شیما صفایی در کمال ناباوری از اعزام به مسابقات انتخابی المپیک پاریس حذف شد و خیلی‌ها تصور می‌کردند او به خاطر این شوک دیگر امکان بازگشت دوباره به تیم ملی را پیدا نمی‌کند. اما عقب‌نشینی نکرد و در لیگ کشورهای آلمان و ترکیه شرکت کرد و نتایج درخشانی را رقم زد.
صفایی روزهای قبل در انتخابی تیم ملی با 12 پینگ‌پنگ‌باز برتر رقابت کرد و قهرمان شد. او در این دوره ۱۰ برد و یک باخت گرفت. او با پیروزی قاطع 3بریک مقابل ندا شهسواری، با حذف ملی‌پوش المپیکی از ترکیب تیم ملی در قهرمانی آسیا ثابت کرد همچنان بهترین دختر تنیس روی میز ایران زمین است. پریناز حاجیلو و فاطمه یاری در این رقابت‌ها دوم و سوم شدند تا هر سه بازیکن سهمیه آسیا را بگیرند.
حمیده ایرانمنش سرمربی تیم ملی زنان درباره حذف ندا شهسواری به تیم ملی گفت: «من قبلاً هم گفته‌ام نه تنها ندا بلکه هر بازیکنی که نتواند خود را در سطح ملی نگاه دارد، قطعاً انتخاب نمی‌شود. هر بازیکنی که شایسته باشد پیراهن ملی را می‌پوشد.»
اما در پایان رقابت سه روزه مردان، رقابت بین ۱۳ نفر از برترین‌های پینگ پنگ ایران در مجموعه ورزشی انقلاب، بنیامین فرجی با ۲۲ امتیاز و قهرمانی مسابقات انتخابی، برای نخستین‌بار در تاریخ پینگ پنگ یک بازیکن نوجوان به تیم ملی رسید. محمد موسوی و محمد جواد سهرابی هم دوم و سوم شدند و این سه نفر همراه امیر حسین هدایی نفر چهارم و نوشاد عالمیان با تصمیم کادر فنی در ترکیب آسیا قرار گرفتند.
البته جمیل لطف‌الله نسبی، سرمربی تیم ملی کشورمان دلیل انتخاب نوشاد را اینطور توضیح می‌دهد: «طبق آیین‌نامه مسابقات، تنها بازیکنانی که رنکینگ آنها در جهان زیر 80 باشد، از حضور در انتخابی تیم ملی معاف هستند و تنها نوشاد عالمیان این شرایط را دارد.»  نیما عالمیان دیگر المپیکی کشورمان در نامه هیأت تنیس روی میز استان مازندران دلیل عدم حضورش را مصدومیتش اعلام کرد. البته این موضوع قطعی نیست. بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا از ۱۵ تا ۲۲ مهرماه در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی