سرنوشت کالدرون در انتظار گاریدو

خطر بحران بیخ گوش سرخپوشان

پس از تساوی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن، منصفانه است که بگوییم پرسپولیس در آستانه ورود به یک مسیر بحرانی قرار دارد و رقابت مقابل تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز، فرصتی برای جلوگیری از وقوع بحران در تیم خواهد بود. پیروزی مقابل ذوب‌آهن در هفته نخست، می‌توانست پرسپولیس را با یک شروع آرام در مسیر پیروزی قرار دهد اما حالا با فشار پیروزی رقبا و کسب تساوی در هفته نخست، پرسپولیس در آستانه ورود به یک بحران قرار دارد.
شرایط فعلی پرسپولیس، شباهت زیادی به شرایط گابریل کالدرون در فصل ۹9/۹8 فوتبال ایران دارد. این سرمربی آرژانتینی که سابقه کار در فوتبال ایران را نداشت، پس از پیروزی در هفته نخست لیگ مقابل پارس جنوبی جم، در هفته دوم مقابل تراکتور در تبریز شکست خورد و این باخت، شروعی بر نتایج پرفراز و نشیب کالدرون در پرسپولیس بود. پرسپولیس کالدرون، در شش مسابقه اول فصل به سه برد و سه باخت رسید و همین اتفاق، حواشی زیادی را پیرامون کادر فنی تیم ایجاد کرد. هر چند در ادامه فصل، کالدرون با پنج پیروزی متوالی در دی و آذر ۹۸، تیم را در صدر جدول به یحیی گل‌محمدی تحویل داد.
برنامه دشوار پرسپولیس در شروع لیگ، کار را برای گاریدو سخت می‌کند و برای دچار نشدن به سرنوشت کالدرون در ابتدای فصل، پرسپولیس نیاز به کسب سه امتیاز سخت مقابل تیم آماده اسکوچیچ در تبریز دارد. پس از این بازی، سرخپوشان میزبان فولاد یحیی گل‌محمدی خواهند بود و در هفته چهارم، به مصاف گل‌گهر در سیرجان می‌روند. پس از آن، آلومینیوم گربه سیاه سال‌های اخیر پرسپولیس رقیب شاگردان گاریدو است و شهرآورد تهران، در هفته ششم رقابت‌ها برگزار خواهد شد. مسیری سخت که نتایج پرسپولیس در آن، سرنوشت شاگردان گاریدو در ادامه فصل را تعیین می‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی