خبر و مصاحبه

ویسی به لیگ یک رفت
عبدالله ویسی سرمربی سابق صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان به پالایش نفت بندرعباس پیوست و در فصل جدید روی نیمکت این تیم لیگ یکی می‌نشیند. او سابقه حضور در تیم‌های فولاد، صبای قم، پیکان، استقلال خوزستان، سپاهان، نفت مسجد سلیمان، شاهین بوشهر، خیبر خرم‌آباد و صنعت نفت آبادان را در کارنامه خود دارد. ویسی تجربه قهرمانی لیگ برتر با تیم استقلال ‌‌خوزستان در سال-95  ۱۳۹۴ را هم در افتخارات خود دارد. پالایش نفت بندرعباس با خرید استقلال ملاثانی جواز حضور در لیگ یک را کسب کرده است.

 
گله‌مندی ‌طالقانی‌ از کم‌لطفی فدراسیون فوتبال
رئیس هیأت فوتبال خوزستان معتقد است در حق داوران خوزستانی برای قضاوت در لیگ برتر کم لطفی شده است. عبدالکاظم طالقانی می‌گوید: «برای لیگ برتر و لیگ یک به ترتیب ۸ و ۱۲ داور معرفی کردیم که برای لیگ برتر تنها یک داور ذخیره و سه کمک داور دعوت به کار شدند و برای لیگ یک هم تاکنون داوری اعلام نشده است. در همین راستا فدراسیون باید تجدیدنظر کند و اگر سهمیه‌بندی و حتی بر اساس شایستگی باشد، حق ما بیش از این است. اگر این روند ادامه پیدا کند از حضور در داوری فوتبال برای مسابقات انصراف می‌دهیم. باید وضعیت داوری در کل کشور درست شود و نباید قشر مهم داوری نادیده گرفته شود.» او با اشاره به میزبانی استقلال خوزستان در ورزشگاه شهدای فولاد این طور می‌گوید: «باشگاه فولاد در ابتدا نمی‌پذیرفت که آقای تاج و استانداری خوزستان به این قضیه ورود کردند. ورزشگاه فولاد از امکانات استان است و مسئولان باشگاه نمی‌توانند بگویند که ما خصوصی هستیم و این امکانات را در اختیار کسی قرار نمی‌دهیم. نباید بخشی نگاه شود و باشگاه‌ها باید با هم تعامل داشته باشند.»


جعفری: تساوی مقابل قهرمان لیگ بد نبود
پارسا جعفری بازیکن تیم ذوب‌آهن درباره تساوی مقابل پرسپولیس می‌گوید: «همیشه بازی‌های اول شرایط خاص خودش را دارد و تیم‌ها شناخت زیادی از یکدیگر ندارند و این کار را سخت می‌کند. در بازی اول برابر قهرمان فصل گذشته لیگ قرار می‌گرفتیم و این کار را سخت‌تر می‌کرد. با این حال معتقدم فوتبال خوبی به نمایش گذاشتیم و تساوی برابر قهرمان لیگ برای ما بد نبود. اگر نیمه اول با برد به رختکن می‌رفتیم شاید نتیجه فرق می‌کرد ولی در مجموع تساوی عادلانه بود.»
او در خصوص گلی که از پرسپولیس دریافت کرده، می‌گوید: «در آن صحنه من آماده واکنش نشان‌دادن بودم ولی توپ به پای قریشی برخورد کرد و تغییر جهت داد؛ به این دلیل دیگر نتوانستم واکنش نشان دهم.»
او شرایط تیمش را خوب توصیف می‌کند: «تیم خوبی داریم ولی می‌دانیم کارمان سخت است چون رقابت با تیم‌هایی که خیلی زیاد هزینه کرده‌اند سخت است. با این حال انگیزه زیادی داریم تا خودمان را ثابت کنیم و حتی دنبال رتبه بهتری نسبت به فصل گذشته هستیم.»
آنها برای بازی با هوادار آماده می‌شوند: «این بازی قرار است در مشهد برگزار شود و خوشحالم که به شهر خودم برمی‌گردم. هدف ما چیزی جز برد نیست و امیدوارم 3 امتیاز این بازی را بگیریم.»


اعرابی در آستانه پیوستن به فولاد
بازیکن فصل گذشته سپاهان در آستانه عقد قرارداد با فولاد خوزستان قرار گرفته است. علی اصغر اعرابی، بازیکن فصل گذشته سپاهان و شمس‌آذر مذاکرات جدی با فولادی‌ها داشته و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، این بازیکن به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی اضافه خواهد شد. اعرابی 28 ساله بعد از جذب بازیکنان جدید سپاهان، در مسیر خروج از جمع طلایی‌پوشان قرار گرفته است. در حال حاضر تلاش‌ مدیران فولاد برای فسخ قرارداد کریستوفر کنت و گادوین منشا ادامه دارد. بعد از شروع همکاری با یحیی گل‌محمدی، این باشگاه خوزستانی در فصل نقل و انتقالات، یوسوپوف، محمدرضا سلیمانی، محمدجواد محمدی، امیرمسعود سرآبادانی، علی نعمتی و امین قاسمی‌نژاد را جذب کرد.


مهاجری مهاجم نوک می‌خواهد
خیبر خرم‌آباد بعد از صعود به لیگ برتر تغییرات گسترده‌ای را در لیست بازیکنانش ایجاد کرد. در حالی که لیگ برتر ایران در هفته گذشته آغاز شد، خیبر همچنان درصدد تقویت تیمش بوده و بر همین اساس رضا مهاجری خواهان اضافه شدن یک بازیکن دیگر به تیمش است. او از مدیران باشگاه درخواست کرده که یک مهاجم نوک به لیست خیبر اضافه شود و قرار است مدیران باشگاه برای این کار اقدام کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی