چرخابی: عملکرد 2 فصل اخیر انزونزی مهم است


حسین چرخابی، کارشناس فوتبال درباره شرایط این تیم در لیگ برتر می‌گوید: «ابتدا می‌خواهم نقدی به یک جمله معروف در فوتبال ایران داشته باشم، معمولاً می‌گویند در هفته اول تیم‌ها هنوز خوب جا نیفتاده‌اند اما این جمله بسیار غلط است زیرا اگر براساس علم فوتبال تیم‌ها به موقع تمرینات خود را آغاز کنند، در زمان شروع مسابقات به شرایط مطلوب می‌رسند و منحنی پیشرفت تیم درست و منطقی رشد می‌کند. در مورد سپاهان این مسأله در فصل جدید فرق داشت چون این تیم و مس رفسنجان آخرین تیم‌هایی بودند که مسابقات‌شان به پایان رسید و بعد از فینال جام حذفی، سپاهان به دلیل بازی در پلی‌آف لیگ نخبگان اولین تیمی بود که بازی‌هایش آغاز شد. سپاهان در چنین شرایطی وارد لیگ شد و زمان کمی برای آماده‌سازی داشت ولی در قرعه‌کشی خوش شانس بود. تنها جایی که من در فوتبال به شانس اعتقاد دارم قرعه‌کشی مسابقات است. اگرچه همه تیم‌ها خوب هستند ولی سپاهان در شروع لیگ با تیم‌های به نسبت آسان‌تری بازی دارد.
هفته اول مقابل چادرملو تازه لیگ برتری شده بازی کرد و پیروز شد و هفته بعد هم با خیبر خرم‌آباد بازی دارد، که تیم خوبی است ولی مثلاً نسبت به تراکتور تبریز ‌تیم آسان‌تری محسوب می‌شود. این بهترین شانس سپاهان در این فصل است.»
چرخابی درمورد جذب انزونزی هافبک سابق تیم ملی فرانسه این طور می‌گوید: «سپاهان فصل گذشته برای جذب بازیکن خارجی عجله کرد و 8 بازیکن خارجی گرفت که برخی از آنها خیلی زود از تیم جدا شدند اما این مرتبه سپاهان عجله فصل گذشته را برای جذب بازیکن خارجی به خرج نداد. اینکه انزونزی 5 یا 6 سال قبل در بالاترین سطح فوتبال جهان بازی می‌کرده خوب است اما برای جذب بازیکن خارجی باید دو فصل اخیرش مورد ارزیابی قرار بگیرد. این بازیکن در تیم ترکیه‌ای حضور داشته و امیدوارم افرادی که برای سپاهان بازیکن جذب می‌کنند، عملکرد این بازیکن در دو فصل اخیرش را مورد ارزیابی قرار داده باشند؛ به هر حال این بازیکن فرانسوی 35 سال سن دارد.»

جستجو
آرشیو تاریخی