علیپور: من سرباز مردم ایران هستم

امیرحسین علیپور، قهرمان پرتاب وزنه جهان نابینایان و کم‌بینایان، پیش از اعزام به پارالمپیک پاریس قول داد به عشق مردم پرتاب کند: «من سرباز مردم ایران هستم و امیدوارم پرچم ایران را به جایگاهی که لایقش هست، برسانم. من به عنوان سرباز مردم کشورم قول می‌دهم همه ورزشکاران پارالمپیک به عشق آنها به میدان می‌روند و تنها دلخوشی ما شاد کردن دل مردم است. از آنها تقاضا می‌کنم ما را دعا کنند تا فرزندانشان بتوانند افتخارآفرینی کنند.»
جوان‌ترین دوومیدانی‌کار ایران در پاریس از وزارت ورزش بابت همسان‌سازی پاداش‌های المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها تشکر کرد: «از وزارت ورزش و وزیر محترم تقدیر و تشکر می‌کنم. ما ورزشکاران همه برای یک سرود و یک پرچم به میدان می‌رویم و فرقی با هم نداریم. امیدوارم بتوانیم با مدال طلا دل مردم‌مان را شاد کنیم. از کمیته ملی پارالمپیک و غفور کارگری هم تشکر می‌کنم که در حد توانشان همیشه ما را حمایت کردند و پشت ما بودند.»
پرتابگر وزنه پارالمپیکی امیدوار است پاداش پای سکو هم همسان شود: «از دولت چهاردهم خواهش می‌کنم به کمیته ملی پارالمپیک بودجه‌ای تخصیص دهد تا پاداش پای سکوی ما هم با المپیکی‌ها یکی شود و با این کار روحیه ما قبل از مسابقات بالا برود.»

جستجو
آرشیو تاریخی