بوکس با این فرمان در المپیک لس آنجلس هم غایب خواهد بود

مظاهری: مقصرخواندن فونتانا، فرار رو به جلو بود

 فائزه زمانی
خبر‌نگار

 جای خالی بوکس در کاروان ورزشی ایران برای المپیک پاریس به خوبی حس می‌شد.
 در حالی که بوکسورها تا آخرین لحظه برای رزرو بلیت المپیک مبارزه کردند اما این اتفاق نیفتاد تا برای اولین بار در 40 سال گذشته، بوکس در المپیک غایب باشد.
 علی مظاهری بوکسور سابق تیم ملی که سابقه مبارزه در المپیک لندن را در کارنامه دارد، معتقد است بوکس در سراشیبی سقوط قرار گرفته و با این فرمان در المپیک لس‌آنجلس هم حضور نخواهد داشت.
 جای بوکس در المپیک پاریس چقدر خالی بود؟
از آنجایی که بوکس ایران در المپیک پاریس حضور نداشت، خیلی این مسابقات را دنبال نمی‌کردم ولی جای خالی آن حس می‌شد.
متأسفانه بعد از انقلاب اولین دوره‌ای بود که بوکس در المپیک غایب بود و هر دوره حتی یک سهمیه المپیک می‌گرفت اما برای پاریس حسرت به دل‌مان ماند.
غیبت بوکسورهای ما در پاریس زنگ خطری جدی است که حالا فدراسیون باید صدای آن را شنیده و بجنبد چرا که بوکس با این فرمان روز به روز بیشتر در سراشیبی سقوط قرار می‌گیرد.
مقصر جلوه دادن فونتانا سرمربی تیم منطقی است؟
ما نمی‌توانیم فونتانا را عامل غیبت بوکس در المپیک بدانیم و مقصر جلوه دادن او فقط فرار رو به جلو است. با جذب مربی خارجی فقط یک هزینه سنگین روی شانه فدراسیون انداختند و از همان اول هم مشخص بود که فونتانا ظرف 3-4 ماه نمی‌تواند معجزه کند.
بزرگترین اشتباه مسئولان استخدام مربی خارجی و اشتباه بزرگترشان انداختن تقصیر به گردن او بود. مربی خارجی زمانی جواب می‌دهد که همه چیز فراهم باشد، اما وقتی بوکس ما هنوز در زیرساخت‌ها، تدارکات، تغذیه و همه موارد مشکل دارد، معلوم است که مربی به تنهایی نمی‌تواند جور این رشته را بکشد.
با این فرمان، بوکس می‌تواند تا المپیک بعدی به خودش تکانی بدهد؟
واقعاً نمی‌فهمم که چرا حالا اردوهای تیم ملی تعطیل است. از طرفی دست مربیان ما خالی بوده و با این فرمان تا المپیک 4 سال بعد هم کاری از پیش نمی‌رود.
متأسفانه مسئولان فقط در حرف می‌گویند که برای المپیک لس‌آنجلس برنامه داریم، در صورتی که در عمل هیچ برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری ندارند و این وسط هیچ کس هم نیست که اعتراضی کند.

جستجو
آرشیو تاریخی