با انصراف ژاپن، باشگاه‌های آسیا 10تایی شد

سوپراستارهای والیبال دنیا در یزد

مهری رنجبر/ 19 روز دیگر یزد دیدنی‌تر می‌شود. با حضور سوپراستارهای والیبال دنیا. در حالی که نماینده ژاپن، قید باشگاه‌های قهرمانی آسیا را زد تا رقابت‌ها 10 تیمی شود. رقابت‌هایی که اولین همکاری ایران با ورلد ولی به حساب می‌آید.
بیست‌وششمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از 18 تا 25 شهریور به میزبانی یزد برگزار می‌شود. تیم شهداب یزد میزبان و تیم فولاد سیرجان ایرانیان قهرمان لیگ برتر 1402 در این مسابقات حضور دارند. تیم‌های اسپورتینگ کلاب کویت، گاز الجنوب عراق، باودینگ واو لی والیبال کلاب چین، الریان اسپورت کلاب قطر، کم ایر افغانستان، جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی اندونزی، پاولودار والیبال کلاب قزاقستان و تایچونگ وین استریک چین‌تایپه برای این رقابت‌ها به یزد می‌آیند. البته تیم ولف داگ ناگویا ژاپن هم بعد از نماینده مغولستان از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد که طبق مقررات جریمه نقدی می‌شود. اما حضور سوپراستارهای والیبال دنیا در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا، روزهای هیجان‌انگیز و بازی‌های جذابی را برای تماشاگران یزد رقم می‌زند.
اروین انگاپت سرشناس‌ترین ستاره والیبال دنیاست که برای دومین بار به ایران می‌آید. او که سال 2022 یک بار در رقابت‌های باشگاه‌های آسیای تهران برای پیکان بازی کرد و بهترین دریافت‌کننده قدرتی آسیا هم لقب گرفت، این بار با تیم جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی نماینده اندونزی می‌آید. در حالی که ارزشمندترین بازیکن لیگ ملت‌ها 2022، قهرمانی لیگ ملت‌ها 2024، المپیک توکیو و پاریس و ارزشمندترین بازیکن المپیک پاریس را یدک می‌کشد. بارتوش کورک کاپیتان تیم ملی لهستان دومین ستاره والیبال دنیاست که به یزد می‌آید. بازیکنی که تجربه بازی در ایران را تنها با تیم ملی لهستان در لیگ ملت‌ها دارد، این بار کنار انگاپت برای نماینده اندونزی به زمین می‌رود. البته هواداران والیبال ایرانی او را بیشتر به خاطر کری‌هایش با سید محمد موسوی سرعتی‌زن ملی‌پوش ایران می‌شناسند. سید محمد موسوی، کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران و کاپیتان تیم فولاد سیرجان ایرانیان هم سومین ستاره والیبال در یزد است که رکورددار بازی در باشگاه‌های آسیا هم هست و عنوان بهترین مدافع میانی مسابقات باشگاه‌های آسیا را در کارنامه کاری خود دارد.
امیرغفور که بین هواداران امپراطور والیبال ایران است، یکی از بازیکنان تأثیرگذار نسل طلایی بوده و از ستاره‌های رقابت‌های یزد که در پوستر فدراسیون جهانی هم برای اعلام این مسابقات حضور داشت. مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، محمدرضا حضرت‌پور، عرشیا بهنژاد و محمد ولی‌زاده هم ملی‌پوشان ایرانی در این دوره هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی