مصاحبه و خبر

مهدی تاج مطرح کرد
مجوز فیفا برای تمام بازی‌ها با VAR
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با حضور سیستم داور ویدئویی VAR اظهار داشت: «با تلاش‌هایی که از سمت علی تارقلی زاده (مسئول کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال) صورت گرفته، دو دستگاه VAR دیگر وارد کشور خواهد شد.  این احتمال وجود دارد که تا ۲۱ شهریور که مسابقات لیگ برتر پس از بازی‌های تیم ملی از سر گرفته می‌شود دو دستگاه دیگر VAR هم وارد ایران شود تا در مجموع ۶ دستگاه در کشور داشته باشیم.» او گفت: «خبر خوش دیگر اینکه فیفا به ما مجوز استفاده از VAR برای همه بازی‌های لیگ برتر را داده است. ما پیش از این برای برگزاری بازی‌ها با VAR باید برای هر بازی مجوز جداگانه دریافت می‌کردیم که اکنون فیفا به ما اجازه برگزاری تمام دیدارها با سیستم داور ویدیویی را داده است.»


سرنوشت نامعلوم حساس‌ترین بازی لیگ
احتمال برگزاری دربی خارج از تهران

مهدی نصیبی، مدیر مجموعه ورزشی آزادی در گفت‌وگویی اعلام کرده که هنوز نمی‌توان با قاطعیت در مورد برگزاری دربی هفته ششم در این ورزشگاه اظهارنظر کرد.
 علت این ابهام، بازسازی ورزشگاه آزادی است. مسئولان در تلاش هستند تا هر چه زودتر این ورزشگاه را آماده کنند، اما هنوز تاریخ دقیقی برای پایان عملیات بازسازی مشخص نشده است. در صورت عدم آمادگی ورزشگاه آزادی، دربی تهران ممکن است در ورزشگاه دیگری برگزار شود یا حتی به تعویق بیفتد. این موضوع با واکنش‌های مختلفی از سوی هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس روبرو شده است.


محکومیت میلیاردی برای دو باشگاه
کمیته تعیین وضعیت فدراسیون دو رأی خود را در قبال دو پرونده شکایت از باشگاه‌های نفت آبادان و خیبر خرم‌آباد صادر کرده است. در پی شکایت حسن بیت سعید از باشگاه صنعت نفت آبادان، این باشگاه به پرداخت مبلغ 13 میلیارد و 90 میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ 499 میلیون و 383 هزار و 500 ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین با توجه به شکایت کمال‌الدین نیک‌خوی از باشگاه خیبرخرم آباد، این باشگاه به پرداخت مبلغ 3 میلیارد و 400 میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ 129 میلیون و 710 هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.


اردو ی  سه روزه تیم ملی در اصفهان
بعد از قطعی شدن میزبانی تیم ملی ایران از قرقیزستان در شهر اصفهان و ورزشگاه اختصاصی ذوب‌آهن، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی برای اردوی تیمش در نصف جهان هم برنامه‌ریزی کرده است.
بر اساس اعلام قلعه‌نویی قرار است اعضای تیم ملی روز 12 شهریورماه به اصفهان سفر کنند و اردویی سه روزه را در اصفهان داشته باشند تا در روز 15 شهریور مقابل قرقیزستان در انتخابی جام جهانی قرار بگیرند. بنابر تصمیم امیر قلعه‌نویی تمرینات تیم ملی در مدت حضور در اصفهان در ورزشگاه ملت (زنده‌یاد اصغر فروتن) که زمین تمرینی اختصاصی ذوب‌آهن است برگزار می‌شود.
 همچنین طبق قوانین یک جلسه تمرینی تیم ملی پیش از این بازی نیز باید در ورزشگاه محل برگزاری بازی انجام شود.
 اعضای تیم ملی بعد از انجام بازی با قرقیزستان در روز 15 شهریور به تهران برمی‌گردند و کار خود را برای بازی بعدی مقابل امارات از سر می‌گیرند. دیداری که روز 20 شهریور در دبی برگزار خواهد شد.


بررسی وضعیت تیم ملی امید
در حضور تاج و قلعه‌نویی
جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال صبح دیروز با حضور مهدی تاج رئیس و مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد. در این نشست که مجید جلالی، امیر قلعه نویی، محمود شیعی و شهرزاد مظفر حضور داشتند، درباره موارد مختلف تحلیل و ارزیابی صورت گرفت. شاهین لطیفی، عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون دبیر جلسه بود.  محور اصلی صحبت‌های این جلسه مربوط به شکل‌گیری تیم فوتبال امید کشورمان بود که برای مکاتبه با کمیته ملی المپیک برنامه ریزی شد. همچنین کمیته فنی فدراسیون فوتبال گزینه‌های خود برای تیم‌های ملی نونهالان، نوجوانان و جوانان دختران را مشخص کرد تا به هیأت رئیسه ارائه دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی