صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خبر

تعطیلات اختصاصی
هدیه کارلتو به بازیکنان
کارلو آنچلوتی برای مقابله با فصل طولانی و تقویم شلوغ رئال خبر از راهکاری جالب و عجیب داد. آنچلوتی غیر از دروازه‌بان‌هایش، 19 بازیکن در تیم اول خود در دسترس دارد که با آن باید در 7 تورنمنت سخت روبه‌رو شود که در آن انتظارات از رئال بسیار بالاست.
تیم رئال مادرید 25-2024 با 21 بازیکن بسته شده است که دو تای آنها دروازه‌بان هستند. یک گلر ذخیره نیز از تیم دوم در فهرست بازی‌ها قرار می‌گیرد. خروج کروس، ناچو، خوسلو و کپا با حضور امباپه و اندریک پوشش داده شده است. دو مهاجم در ازای یک دروازه‌بان، یک مدافع، یک هافبک و یک مهاجم دیگر. مشکلی که آنچلوتی خیلی زود با آن مواجه شده، مصدومیت است. فصل گذشته او سه بازیکن را طولانی مدت از دست داد، دو بازیکن خیلی زود، کورتوا و میلیتائو که توسط لونین و رودیگر به خوبی پوشش داده شدند. داوید آلابا نیز در ماه دسامبر رباط داد و ناچو جای او را پر کرد. فصل جدید با خبر بد مصدومیت کاماوینگا آغاز شده که حداقل دو ماه دور خواهد بود. این باعث می‌شود که رئال در 12 بازی ابتدایی این فصل 18 بازیکن داشته باشد. مربی ایتالیایی دعا می‌کند که بر تعداد مصدومان تیمش اضافه نشود. رئال در این فصل شاید تا 72 بازی انجام دهد که یک رکورد تاریخی خواهد بود. در سال‌های اخیر روش خاص آنچلوتی استفاده از ترکیبی خاص و با تغییرات اندک در بازی‌هاست. او به نام رقیب خود اهمیتی نمی‌دهد و ترکیب رئال اغلب با بهترین‌ها چیده می‌شود، اما کارلتو تأیید کرد که به دلیل تقویم سخت و طولانی که در آن باید برای شش جام دیگر رقابت کنند، به مرخصی بیشتر برای بازیکنان در میانه‌های فصل و سیستم چرخشی بیشتر فکر می‌کند. او تأیید کرد که به تعدادی از بازیکنان تعطیلات اختصاصی هدیه خواهد داد. باید دید تغییر استراتژی کارلتو ضربه‌ای به نتایج رئال خواهد زد یا خیر به خصوص که او امروز بار دیگر تأکید کرد تیم تکمیل شده و خریدی نخواهند داشت.
 

شروع قابل‌قبول نسخه هلندی یونایتد
خریدهایی که تن‌هاخ را
روسفید کردند
 شاید در اولدترافورد هیچ‌کس به اندازه اریک تن‌هاخ به دنبال درخشش بازیکنان جدید این تیم نباشد چرا که خریدهای این مربی با توجه به سابقه همکاری با او با حضور در آژاکس و لیگ هلند، با انتقادهای فراوانی همراه بودند و برای از بین بردن تردیدها، هیچ راهی جز عملکرد قابل‌قبول این بازیکنان در زمین وجود ندارد. در مسابقه افتتاحیه فصل جدید لیگ برتر انگلیس که جمعه شب بین منچستریونایتد و فولام در اولدترافورد برگزار شد، خریدهای جدید تن‌هاخ عملکرد خوبی داشتند و پیروزی یونایتد در یک مسابقه سخت و پرفشار، شروعی خوب برای یک فصل رقابتی و سخت محسوب می‌شود.
پس از اینکه یونایتد در فصل گذشته لیگ برتر انگلیس بدترین نتیجه خود در تاریخ این رقابت‌ها را به دست آورد، تغییرات گسترده در ساختار مدیریتی تیم، فصل نقل و انتقالاتی شلوغی را در تابستان رقم زد و سه خرید جدید این تیم یعنی نصیر مزراوی، یاشوا زیرکزی و ماتیاس دلیخت در اولین مسابقه فصل به میدان رفتند. مزراوی مراکشی که تنها یک جلسه تمرین کرده بود، عملکرد خوب و قابل اتکایی در سمت راست خط دفاعی داشت و هواداران یونایتد، در فضای مجازی از این خرید استقبال کردند. زیرکزی با اولین شوت لیگ برتری خود، نخستین گل فصل لیگ را به ثمر رساند و به چهارمین بازیکن هلندی تاریخ منچستریونایتد‌ تبدیل شد که در اولین بازی لیگ برتری خود گلزنی می‌کند و ماتیاس دلیخت هم فرصت این را داشت تا دقایقی برای یونایتد در این مسابقه به میدان برود.
شیاطین سرخ در این مسابقه مشکلات دفاعی همیشگی و مسأله استفاده نکردن از فرصت‌ها را داشتند اما کیفیت بالای این تیم در پرس و بازی ترکیبی به نسبت مسابقات ابتدای فصل گذشته، هواداران این تیم را به فصلی متفاوت برای کسب دوباره سهمیه لیگ قهرمانان اروپا امیدوار کرده است. البته که اکنون، زمان مناسبی برای سنجش هیچ تیمی نیست و با توجه به سوابق فصول گذشته یونایتد، بهترین زمان برای سنجش این تیم در مقاطع سخت فصل و پس از اولین بحران یا مصدومیت چند بازیکن کلیدی خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی